کلاف سر در گم در فدراسیون کشتی ، گزارش یک بدهی

به گزارش هولی، وضعیت بدهی های کشتی هر روز پیچیده تر از قبل می گردد. حتی توضیحات مسئول امور اقتصادی فدراسیون هم این ابهام ها را رفع نکرد. بلکه از یک بدهی 5 میلیاردی جدید رو نمایی کرد.

کلاف سر در گم در فدراسیون کشتی ، گزارش یک بدهی

بدهی های فدراسیون کشتی به سوژه داغ این روزها تبدیل شده است. اظهارات متناقض بعضی از افراد وابسته به مدیریت قبلی فدراسیون و سکوت فعلی بعضی از اعضای مجمع و همچنین رئیس سابق و سرپرست قبلی فدراسیون کشتی باعث شده تا حواشی مسائل اقتصادی به اوج برسد. در روزهای گذشته صحبت از 24 میلیارد تومان بدهی بود که ذیحساب فدراسیون کشتی مصاحبه کرد و اعلام نمود نزدیک به 6 میلیارد تومان بدهی از دوره رسول خادم به جا مانده است! اگر چه فاصله زیادی بین شایعات مطرح شده و رقم اعلامی ذی حساب وجود دارد اما با این حال تائید باقی ماندن 6 میلیارد تومان بدهی از دوره رسول خادم خودش یک نکته مهم است. بدهی که حمید بنی تمیم سرپرست قبلی فدراسیون به طور کل منکر آن بود.

برای اولین بار بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی بود که از مسائل اقتصادی این فدراسیون رونمایی کرد. او با عنوان این که فدراسیون را لخت تحویل گرفته و مسائل اقتصادی زیادی وجود دارد، از مسائل اقتصادی کشتی گفت. اظهاراتی که به مذاق بنی تمیم خوش نیامد و سرپرست قبلی کشتی خیلی زود واکنش نشان داد و مدعی شد که نعمتی در سه بخش دروغ گفته است!

هنوز چند روزی از این جدل رسانه ای سرپرست قبلی با نعمتی نگذشته بود که به یکباره یک نامه از سوی اتحادیه جهانی رو شد. نامه ای که دوستان مدیریت قبلی رسانه ای اش کردند تا سرپرست جدید فدراسیون را تحت فشار بگذارند اما همین نامه نکته ای داشت که این افراد از آن غافل بودند و آن تهدید کشتی ایران به تعلیق از سوی اتحادیه جهانی به دلیل بدهی بود.

این نامه بدهی های فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی را رو کرد. رقمی بالغ بر 270 هزار فرانک که اتحادیه جهانی برای فدراسیون کشتی فاکتور کرد و خواستار پرداخت فوری آن شد. موضوعی که باز هم مدیریت قبلی فدراسیون کشتی زیر بار آن نرفت و چند ادعای عجیب را عنوان نمود! حالا دیگر همه روی بدهی های فدراسیونی که مدعی بود 400 میلیارد تومان در یک سال آورده داشته حساس شدند و همه به دنبال این بودند که بدانند چه اتفاقی در این فدراسیون اتفاق افتاده است.

در همین گیر و دار به یکباره انتشار یک مصاحبه از فخرایی مدیر عامل شرکت سما تصویر فاز بدهی های کشتی را به مرحله دیگری کشاند. او مدعی شد که یک میلیارد و دویست از کشتی طلب دارد و با بی توجهی هایی که به آن شده او قصد شکایت دارد تا این که بتواند به طلب خودش برسد.

اعلام شکایت این شرکت از فدراسیون کشتی باعث شد تا حساسیت ها روی کشتی بیشتر هم گردد اما نکته ای که در این میان مهم بود، سکوت حمید بنی تمیم و از همه مهمتر بعضی از اعضای نزدیک مجمع فدراسیون کشتی به رسول خادم بود. بعضی از اعضای مجمع ادعا کردند که هیچ یک در جریان این بدهی ها قرار نداشتند هرگز گزارش مبسوطی از این بدهی ها به مجمع ارائه نشده است!

البته این ادعای سنگینی بود و شاید بهتر بود که اعضای با تجربه و قدیمی مجمع از جمله اصغر ثمربخش و علی اکبر وظیفه خواه درباره بدهی ها حرف می زدند و شرح می دادند که آیا اصلا بدهی ها به مجمع ارائه نشده و یا این که نوع ارائه گزارش به نحو دیگری بوده اما هر چه بود، این دو عضو موثر مجمع روزه سکوت در پیش گرفتند و همانند خادم و بنی تمیم حاضر به حرف زدن درباره بدهی ها نشدند.

این سکوت ها سر و صدای خیلی ها از جامعه کشتی را در آورد تا این که محمد حسین حیدریان مسئول اقتصادی فدراسیون کشتی در مصاحبه با یکی از رسانه ها از بدهی 5 میلیارد تومانی دوره خادم اطلاع داد. به نحوی این گزارش ارائه شد که گویا او هم مانند رسول خادم از 9 آبان از فدراسیون استعفا داده و دیگر در آنجا حضور ندارد. به همین دلیل هم گزارشی از دوره رسول خادم ارائه کرد که تائید بدهی نزدیک به 6 میلیارد تومانی آن دوره بود: بدهی فدراسیون چیزی حدود 5 میلیارد تومان به اضافه 45 هزار فرانک است. این بدهی بدهی مربوط به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان مربوط به اجاره خانه های کشتی عبدالله موحد و محمد بنا است که با توافق بین فدراسیون و این شرکت در قبال حساب های فیمابین وزارت و فدراسیون، بخشی از آن پرداخت و مابقی در همان قالب به مرور انجام می گردد.

او در ادامه شرحاتش درباره بدهی ارزی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی هم گفت: بدهی فدراسیون کشتی به اتحادیه، در مجموع 92 هزار فرانک سوئیس است که از این مبلغ، 47 هزار فرانک آن مربوط به لایسنس کشتی گیران، مربیان و داوران در سال 2019 (از بهمن ماه 97 به بعد) است، یعنی 45 هزار فرانک باقی می ماند. این 45 هزار فرانک نیز مربوط به دوره مدیریتی پیش از بهمن ماه 97 بوده است یعنی حدود 650 میلیون تومان.

حیدریان با اشاره به ارائه گزارش بدهی ها و به طور کلی صورت وضعیت اقتصادی به مجمع فدراسیون کشتی هم ادامه داد: گزارش روشن حسابرسی اقتصادی فدراسیون بجز سال 1397 تماماً با شرایط مطلوب به تصویب مجمع رسیده است. گزارش های اقتصادی و بودجه نیز در تمامی سمینار روسای هیئت های کشتی به غیر از یکی دو سمینار اخیر ارائه شده است. روسای هیات ها که در جلسات حضور داشته اند کاملاً در جریان امور اقتصادی اعم از میزان درآمد و بدهی فدراسیون هستند.

این مصاحبه حیدریان ابهام میزان بدهی های کشتی را نه تنها بر طرف نکرد بلکه آن را به کلاف سردرگمی تبدیل کرد. اصلا چطور ممکن است که این گزارش اقتصادی را باور کرد، در حالی که همه می دانند در این گزارش درباره بعضی از بدهی ها اصلا حرفی زده نشده است؟ اول این که او مدعی شد 5 میلیارد تومان بدهی به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وجود دارد که اصلا تا قبل از این درباره بحثی نشده بود و این یعنی رونمایی از یک بدهی جدید برای فدراسیون کشتی.

نکته دوم هم این که حیدریان اعلام می نماید این بدهی ها تا زمان حضور رسول خادم است. رسول خادم آبان 97 استعفا داده که بر اساس گفته حیدریان اصلا گزارش اقتصادی سال 97 به مجمع ارائه نشده است و این یعنی این که می توان چنین برداشت کرد که این گزارش بدهی ها احتمالا تا سرانجام سال 96 است!

ضمن این که حیدریان اصلا به شکایت شرکت سما تصویر اشاره هم نمی نماید. شرکتی که یک میلیارد و دویست میلیون تومان از فدراسیون طلب دارد و طبق ادعای مسولان این شرکت این بدهی از دوره خادم باقی مانده و باید بنی تمیم پرداخت می نموده که او هم این کار را ننموده است.

بنابراین گزارش ذی حساب کار را پیچیده تر کرد و حالا شاید فقط ارائه گزارشی شفاف و روشن از سوی حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی بتواند بسیاری از گره ها را باز کند اما او حالا چرا سکوت نموده تعیین نیست. بنی تمیم بلافاصله جواب مصاحبه نعمتی را داد و او را دروغگو خطاب کرد اما حالا چرا درباره این مسائل اخیر مطرح شده سکوت نموده است؟

5

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 223

به "کلاف سر در گم در فدراسیون کشتی ، گزارش یک بدهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاف سر در گم در فدراسیون کشتی ، گزارش یک بدهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید