کری: توافق گازی روسیه و چین ارتباطی با بحران اوکراین ندارد

به گزارش هولی، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد قرارداد گازی 400 میلیارد دلاری که روز چهارشنبه روسیه و چین به امضا رساندند، نتیجه ده سال مذاکرات است و ارتباطی با تنش های دیپلماتیک در اوکراین ندارد.

کری: توافق گازی روسیه و چین ارتباطی با بحران اوکراین ندارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در مکزیکو سیتی گفت :توافق گازی بین روسیه و چین هیچ ارتباطی با تنش های اوکراین ندارد بلکه آن نتیجه ده سال مذاکرات بین این دو کشور است. این موضوع جدیدی نیست. این واکنشی ناگهانی به آنچه روی می دهد، نیست.

کری خاطر نشان کرد واشنگتن این موضوع را که روسیه به تعهد خود برای بازگرداندن نظامیانش از نزدیک مرز اوکراین به پایگاه هایشان عمل خواهد نمود، با دقت پیگیری می نماید. وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: در صورتی که چنین اتفاقی روی دهد -در حالی که ما آن را به دقت زیر نظر داریم- بسیار سازنده خواهد بود. این رویدادی مثبت خواهد بود.

براساس این گزارش، شرکت گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز ملی چین CNPC ،روز چهارشنبهف قراردادی را به امضا رساندند که به موجب آن، 38 میلیارد متر مکعب از گاز روسیه سالانه از شرق سیبری به چین به مدت 30 سال صادر خواهد شد.

این قرارداد 400 میلیارد دلاری در روز دوم دیدار رسمی رئیس جمهور روسیه از چین به امضا رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 428

به "کری: توافق گازی روسیه و چین ارتباطی با بحران اوکراین ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری: توافق گازی روسیه و چین ارتباطی با بحران اوکراین ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید