کدام گروه نقشه ترور طیب اردوغان را کشید؟

به گزارش هولی، اقتصادنیوز نوشت: یک کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به ترور اردوغان گفت که این احتمال وجود دارد برنامه ریزی برای این ترور از سوی پ ک ک و یا نفوذی های فتح الله گلن در سازمان امنیت ترکیه صورت گرفته باشد.

کدام گروه نقشه ترور طیب اردوغان را کشید؟

به نقل از ضیاء یلماز، در خصوص بعضی از اظهارنظرها در فضای مجازی مبنی بر این که آنچه که به عنوان نقشه ترور مطرح شده ممکن است اقدامی از سوی خود دولت ترکیه برای انحراف افکار عمومی این کشور از تحولات اخیر در این کشور از جمله سقوط ارزش لیر در برابر دلار باشد، گفت: بعید است که گروهی که حاکمیت را در یک کشور در دست دارد اقدام به طرح ریزی چنین نقشه ای علیه خود کند تا از این طریق محبوبیتش افزایش پیدا کند.

وی این نوع اظهارات و تحلیل ها را نادرست عنوان نمود و گفت: اگر دولتی خود اقدام به چنین طراحی کند این باعث ایجاد لطمه به امنیت این کشور می گردد و بعید است که دولت ترکیه چنین نقشه ای را طراحی نموده باشد و بخواهد با چنین اقداماتی به نوعی امنیت در این کشور را دچار خدشه کند.

یلماز خاطر نشان کرد: وقتی کودتای 2016 نیز در ترکیه رخ داد عده ای این موضوع را مطرح می کردند که این کودتا از سوی دولت طراحی شده که از این طریق اردوغان مخالفان را قلع و قمع کند در حالی که باید دانست هیچ حاکمیتی با مسائل امنیتی خود شوخی نمی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق می تواند زمینه سازی برای تسویه حساب هرچه بیشتر اردوغان با مخالفانش باشد، گفت: دولت اردوغان در حال حاضر نیز این کار را انجام می دهد و احتیاجی به چنین بهانه هایی ندارد. چنان که دیدیم که بعد از کودتای 2016 چه اقداماتی از سوی دولت اردوغان در این زمینه صورت گرفت.

یلماز با بیان این که مقامات امنیتی ترکیه باید اعلام نمایند که این بمب گذاری به وسیله چه کسانی اجرا شده است، خاطر نشان کرد : در خصوص این قضیه چندان در رسانه های ترکیه مانور داده نشده است و به نظر می رسد طراحی اجرا شده قوی نبوده و بیشتر جنبه روانی داشته است.

این کارشناس مسائل ترکیه اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که این برنامه ریزی برای این ترور از سوی پ ک ک و یا نفوذی های فتح الله گلن در سازمان امنیت ترکیه اجرا شده باشد.

یک شبکه رسمی ترکیه روز شنبه از کشف یک بمب که قرار بود در محل سخنرانی اردوغان منفجر گردد، اطلاع داد. بر اساس گزارش ینی شفق، کوشش برای ترور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه خنثی شد.

منابع خبری ترکیه گزارش دادند، بمبی که قرار بود در محل سخنرانی اردوغان منفجر گردد در سرت واقع در جنوب ترکیه کشف شد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1937

به "کدام گروه نقشه ترور طیب اردوغان را کشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گروه نقشه ترور طیب اردوغان را کشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید