چین بزرگترین بازار صادراتی فرش ماشینی ایران شد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، علی فرهی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: هم اکنون چین بزرگترین بازار صادراتی فرش های ماشینی ایران است و فراوری سالانه فرش ماشینی در ایران بالغ بر 120 میلیون متر مربع برآورد می گردد و در مجموع افزون بر یک هزار واحد فراوریی دارای مجوز در این صنعت کشور فعال است.

چین بزرگترین بازار صادراتی فرش ماشینی ایران شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران اضافه کرد: قدمت صنعت فرش ماشینی در ایران بیش از 40 سال است و هم اکنون حدود 75 درصد از واحدهای تولیدی فرش ماشینی کشور در شهر کاشان واقع شده و این صنعت کشور به لحاظ کیفیت در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشور ترکیه اصلی ترین رقیب ایران در صنعت فرش ماشینی به شمار می رود، توضیح داد: با این وجود محصولات تولیدی کشور ترکیه به لحاظ طرح، نقشه، تراکم و کیفیت به هیچ وجه قابل رقابت با فرش های ایرانی نیست. علاوه بر چین، کشورهای عربی، آسیای میانه، عراق، افغانستان، استرالیا، کانادا، سوئد، ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی به عنوان بازارهای صادراتی فرش های ماشینی ایران شناخته می شوند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک، همچنین از راه اندازی بزرگترین مرکز عرضه فرش های ماشینی و دستباف کشور در هفته جاری در تهران اطلاع داد و اضافه کرد: این مجموعه در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع و در بازار مبل یافت آباد تهران واقع شده و با عرضه فرش های 20 برند معتبر فرش ماشینی ایران فعالیت خود را شروع خواهد نمود.

وی از راه اندازی شعب جدید این مجموعه در دیگر مراکز استان ها اطلاع داد و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائل برندهای متفرقه در سطح بازار فرش را عدم شفافیت در ارائه اطلاعات به مشتریان است و در بسیاری از موارد مشاهده شده که در شناسنامه فرش ها از عبارت طرح 500 شانه یا طرح 700 شانه استفاده می گردد در حالی که این فرش ها کیفیتی به مراتب کمتر از مندرجات شناسنامه دارند و به جای فرش 500 یا 700 شانه فروخته می شوند، این در حالی است که در این مجموعه فرش های دریافتی از تمام برندها ابتدا مورد ارزیابی کیفی قرار خواهد گرفت و سپس با گارانتی ویژه در درب منزل و طبقه مشتریان تحول خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 353

به "چین بزرگترین بازار صادراتی فرش ماشینی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بزرگترین بازار صادراتی فرش ماشینی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید