ویروس کرونا و برگزاری مراسم فارغ التحصیلی مجازی در دانشگاه ژاپن

به گزارش هولی، با توجه به شیوع ویروس کرونا، دانشگاه BBT توکیو در ژاپن مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خود را به صورت مجازی برگزار نموده است. در این رویداد، ربات های متحرکی به نام Newme که به یک تبلت به عنوان نمایشگر مجهز شده اند، با برقراری تماس ویدیویی به وسیله پلتفرم Zoom بین دانشگاه و دانشجویان ارتباط برقرار می نمایند.

ویروس کرونا و برگزاری مراسم فارغ التحصیلی مجازی در دانشگاه ژاپن

در این مراسم که در روز 28 مارس در هتل گرند پالاس توکیو برگزار گردید، ربات ها به جای دانشجویان به روی صحنه رفتند و مدرک آن ها را دریافت کردند و دانشجویان نیز به طور مجازی حضور در مراسم فارغ التحصیلی خود را تجربه کردند.

با شیوع ویروس کرونا در (تقریبا) تمام کشورها و گذشتن آمار افراد مبتلا از مرز یک میلیون نفر، بسیاری از دانشگاه ها و مدارس در سراسر دنیا موقتا تعطیل و دانشجویان و دانش آموزان مجبور به خانه نشینی شده اند. اما این خانه نشینی باعث نشده آن ها از برنامه های تحصیلی خود باز بمانند و حتی برخی از آن ها ابتکارات جالبی از خود به نمایش گذاشته اند؛ برای مثال گروهی 8 نفره از دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در ژاپن با یاری بازی معروف ماینکرفت برای خود جشن فارغ التحصیلی مجازی برگزار نموده اند.

در ادامه، این اقدام دانش آموزان ژاپنی الهام بخش دانشجویان در دانشگاه پنسیلوانیا نیز شد و آن ها هم در ماینکرفت کمپی راه انداختند تا مراسم فارغ التحصیلی و سایر رویدادهای خود را به صورت آنلاین برگزار نمایند.

گردهمایی های مجازی در شرایط کنونی به اتفاقی عادی تبدیل شده اند، اما دانشگاه BBT با استفاده از ربات های کنترل شونده از راه دور، روش جالبی را معرفی نموده که حال و هوای حضور فیزیکی را به این مراسم های مجازی آورده است. در ادامه به نحوه برگزاری این مراسم می پردازیم:

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 960

به "ویروس کرونا و برگزاری مراسم فارغ التحصیلی مجازی در دانشگاه ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا و برگزاری مراسم فارغ التحصیلی مجازی در دانشگاه ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید