وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی برکنار شد

به گزارش هولی، دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس اعلام نمود، به دلیل تیراندازی افراد مسلح به معترضان در تظاهرات مسالمت آمیز در طرابلس طی هفته گذشته، فعالیت وزیر کشور را تعلیق کرد و قرار است درباره وی تحقیقات انجام دهد.

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی برکنار شد

به نوشته روزنامه رای الیوم، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای خاطرنشان کرد، فتحی باشاغا را از کار برکنار نموده و قرار است وی را طی مدت حداکثر 72 ساعت از تاریخ صدور این تصمیم مورد تحقیقات اداری قرار دهد.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات از وزیر کشور در خصوص مجوزها و تأمین حفاظت لازم از تظاهرنمایندگان و بیانیه های صادره توسط وی در خصوص تظاهرات و حوادث ناشی از آن که طی روزهای گذشته در شهر طرابلس و بعضی از شهرهای دیگر رخ داده و هرگونه تخلفی که علیه تظاهرنمایندگان صورت گرفته، صورت خواهد گرفت.

این شورا همچنین تصمیم گرفته است، سرتیپ خالد احمد التیجانی مازن، معاون وزیر کشور را برای اجرای وظایف وزارت منصوب کند.

وزیر برکنار شده با اعلام پایبندی به این تصمیم، خواهان برگزاری جلسه تحقیقات علنی و تلویزیونی شد.

وی در بیانیه ای گفت: برای من موجب افتخار است که آمادگی انجام تحقیقات به صورت علنی و تلویزیونی برای نشان دادن حقیقت در برابر ملت لیبی بدون هیچ تعارف و یا تردیدی را دارم.

باشاغا در بیانیه خود اعتراضش نسبت به تدابیر امنیتی طرف های مسلحی را یادآور شد که وابسته به وزارت کشور نیستند و عزت و حقوق شهروند لیبیایی را نادیده انگاشته و آنها را سرکوب و اقدام به ریختن خونشان می نمایند.

صدها لیبیایی از روز یکشنبه روزانه در اعتراض به فساد و نابسامانی خدمات عمومی، قطع مکرر برق، آب و کمبود سوخت در طرابلس تظاهرات می نمایند.

طی این تظاهرات، افراد مسلح ناشناس با شلیک به تظاهرنمایندگان، بعضی از آنها را زخمی کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1203

به "وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید