ورشکستگی شرکت های همکار دانشگاه آمریکایی در افغانستان؛ هزینه قراردادها پرداخت نمی گردد

به گزارش هولی، شرکت های طرف قرارداد دانشگاه آمریکایی در افغانستان اعلام کردند که مسئولان این دانشگاه بدهی های خود را پرداخت نمی نمایند در نتیجه بسیاری از این شرکت ها ورشکست شده اند.

ورشکستگی شرکت های همکار دانشگاه آمریکایی در افغانستان؛ هزینه قراردادها پرداخت نمی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه ads استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مسئولان چندین شرکت در افغانستان اظهارداشتند که دانشگاه آمریکایی در کابل از پرداخت ده ها میلیون افغانی هزینه قراردادهای این شرکت ها سر باز زده است.

پیش از این، جان سوپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفته بود که در 7 سال گذشته درباره بسیاری از قراردادهای دولت آمریکا در افغانستان تحقیق نموده است، اما دانشگاه آمریکایی در کابل بدترین آنها بوده است.

محمدعمر ضیاء رئیس یکی از شرکت های تدارکاتی به خبرنگاران گفت که دانشگاه آمریکایی افغانستان با گذشت 14 ماه بالغ بر 20 میلیون افغانی از هزینه قراردادهای این شرکت را پرداخت ننموده است.

وی اضافه کرد: برای دریافت هزینه قراردادها از دانشگاه آمریکایی به ریاست جمهوری٬ پلیس و دادستانی کل افغانستان همچنین سفارت آمریکا شکایت نموده اما تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

سمیع احمدی رئیس یک شرکت تبلیغاتی نیز به جمهور گفته است که دانشگاه آمریکایی در کابل از پرداخت 6 میلیون افغانی، هزینه قراردادش امتناع می نماید.

وی اعلام نمود که تا به امروز ده ها شرکت دیگر که با این دانشگاه وارد قرارداد شده بودند تا به امروز تطمیع و تهدید شده اند.

احمدی توضیح داد که عدم پرداخت بدهی دانشگاه آمریکایی سبب شده تا که شرکت های طرف قرارداد ورشکست شوند.

روسای شرکت های طرف قرارداد در این نشست خواستند تا دولت افغانستان به آنها در دریافت هزینه قراردادها از دانشگاه آمریکایی یاری کند.

چند ماه قبل یک کارشناس آمریکایی در تحلیلی که منتشر نموده بود فساد اداری در افغانستان را خطری بزرگ تر از گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت در افغانستان خوانده بود زیرا به گفته وی فساد اداری، حکومت افغانستان را قبل از مخالفان مسلح از پای درخواهد آورد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 765

به "ورشکستگی شرکت های همکار دانشگاه آمریکایی در افغانستان؛ هزینه قراردادها پرداخت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورشکستگی شرکت های همکار دانشگاه آمریکایی در افغانستان؛ هزینه قراردادها پرداخت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید