واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: به اشغال افغانستان خاتمه دهید

به گزارش هولی، طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا و تاکیدش بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که واشنگتن باید به اشغال این کشور انتها داده و برای خاتمه دادن به جنگ اقدامات عملی انجام دهد.

واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: به اشغال افغانستان خاتمه دهید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه اش درباره شرایط این کشور در حمایت از گفت وگوهای صلح با طالبان گفت که دولتش بر روی بازگرداندن نیروها از افغانستان کار می نماید.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ توضیح داد که برای خاتمه دادن به جنگ افغانستان به گام های عملی احتیاج است نه حرف.

رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه جدول زمانی گفته بود که خواهان بازگرداندن نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به آمریکا است و دولت وی در حال کار بر روی خاتمه دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا و بازگرداندن نیروهای این کشور از افغانستان است.

مجاهد درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه جنگ در افغانستان به نفع هیچکس نیست، به صدای آمریکا گفت: ما نیز خواهان خاتمه جنگ توسط آمریکا و خاتمه اشغال هستیم تا افغان ها بتوانند آزادانه برای آینده خود تصمیم بگیرند.

وی اضافه نمود: اما مهم این است که بیش از لفاظی ها و وعده ها باید به اقدامات عملی پرداخت.

لازم به ذکر است که مذاکرات زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان جریان دارد و طالبان با مقصر خواندن آمریکا برای به نتیجه نرسیدن گفت وگوها دلیل آن را خواسته های متعدد آمریکا و اختلافات کابل-واشنگتن می داند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 785

به "واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: به اشغال افغانستان خاتمه دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به اظهارات ترامپ: به اشغال افغانستان خاتمه دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید