واکنش دوباره انگلیس به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات هسته ای

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس باردیگر به گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

واکنش دوباره انگلیس به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات هسته ای

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

در همین ارتباط وزیرخارجه انگلیس خواهان بازگشت تهران به پایبندی کامل به مفاد توافق هسته ای شده است.

راب مدعی شده که اگرچه کشورش به توافق هسته ای پای بند بوده، اما عدم پایبندی اخیر ایران بسیار حاد بوده است.

گام های ایران برای کاهش تعهدات هسته ای برجام در واکنش به خروج یکطرفه و نقض عهد آمریکا در برجام و همچنین عدم پای بندی کشورهای اروپایی عضو این توافق اجرا شده است.

چند روز پیش از این، دولت جمهوری اسلامی طی بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام نمود و گفت: ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت های عملیاتی خود در برجام، یعنی محدودیت در تعداد سانتریفیوژها را کنار می گذارد. بدین ترتیب برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست و من بعد برنامه هسته ای ایران صرفاً بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت. همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت.

در عین حال در بیانیه دولت ایران تاکید شده است که در صورت برطرف تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 719

به "واکنش دوباره انگلیس به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دوباره انگلیس به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید