واردات نفت چین رکورد زد

به گزارش هولی، میانگین واردات نفت خام چین در ماه گذشته 9.61 میلیون بشکه در روز بود که یک رکورد به حساب می آید.

واردات نفت چین رکورد زد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش راشاتودی، یک بار دیگر پالایشگاه های مستقل چین (تیپات) که به دنبال تکمیل سهمیه خود قبل از انقضایشان هستند، باعث این افزایش شده اند.

مقدار کلی واردات چین در ماه اکتبر به 40.80 میلیون تن رسید که 8.22 میلیون تن آن متعلق به این پالایشگاه های مستقل بود. ولی این مقدار پایین تر از پیش بینی اس پی پلت در ماه گذشته بود. پلت پیش بینی نموده بود تیپات ها 9 میلیون تن نفت وارد نمایند. هرچند این مقدار اساسا بالاتر از 7.26 میلیون تن واردات این پالایشگاه های مستقل در ماه سپتامبر بود.

ماه گذشته پکن اظهار داشت با عملیاتی شدن ظرفیت جدید پالایشگاهی چین در سال آینده، 42 درصد واردات نفت خام خود را در سال 2019 برای پالایشگاه های غیر دولتی که اکثرشان پالایشگاههای مستقل هستند، افزایش می دهد این اقدام به کاهش نگرانی در خصوص افت احتمالی تقاضا یاری می نماید، البته موقتاً. اوپک و روسیه یک بار دیگر در حال مذاکره در خصوص کاهش فراوری نفت هستند، چون احتمال عرضه بیش از حد آن وجود دارد.

به علاوه چین در حال تغییر منبع نفت خام خود است. مثلا این کشور پس از تشدید درگیری تجاری بین پکن و واشنگتن، خرید نفت خام آمریکا را به شدت کاهش داد. چند ماه پیش پالایشگاههای چین خرید نفت از آمریکا را به خاطر احتمال وضع عوارض بر آن کاملا متوقف کردند. پکن عوارضی وضع نکرد و در ماه اکتبر به گزارش سی ان بی سی پالایشگاه ها خرید نفت از آمریکا را از سر گرفتند. هر چند مقدار این واردات معین نیست. احتمالا بسیار کمتر از واردات پیش از شروع جنگ تجاری است.

پالایشگاههای چین همچنین مقادیر بالایی نفت از کانادا وارد می نمایند. پایین بودن قیمت نفت کانادا نسبت به وست تگزاس اینترمدیت برای چینی هایی که به دنبال چانه زنی و قیمت مناسب هستند، یک فرصت است. این روند ادامه خواهد یافت تا زمانی که فضای قیمت نفت تغییری اساسی کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 456

به "واردات نفت چین رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات نفت چین رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید