هشدار دانشمندان چینی درباره شیوع ییماری دیگر غیر از کرونا

به گزارش هولی، در حالی که دنیا همچنان درگیر ویروس کرونا است، دو دانشمند چینی در مورد ظهور یک همه گیری جدید هشدار دادند.

هشدار دانشمندان چینی درباره شیوع ییماری دیگر غیر از کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، در حالی که دنیا هنوز با پیامد های ویروس کرونا درگیر است، دانشمندان چینی در مورد ظهور یک همه گیری دیگر هشدار دادند.

دو دانشمند چینی به نام های Weifeng Shi و George Fu Gao با انتشار مقاله ای در مجله آمریکایی ساینس Science که روز آدینه 21 مه منتشر شد، هشدار دادند پس از همه گیری کرونا ممکن است ویروس آنفلوانزای پرندگان که از آن با نام آنفلوانزای H5N8 یاد می گردد، شایع گردد.

George Fu Gao ریاست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین را بر عهده دارد و Weifeng Shi نیز مدیر آزمایشگاه مرجع بیماری های عفونی در حال ظهور در دانشگاه شاندونگ است.

هر دوی این دانشمندان چینی در شناسایی ویروس Sars-CoV-2 (ویروس عامل کرونای کنونی) در اواخر سال 2019 نقش داشتند؛ ویروسی که سبب همه گیری اخیر در دنیا شده است.

این دانشمندان گفته اند آنفلوانزای پرندگان می تواند سبب یک همه گیری فاجعه بار در بشریت گردد.

این دانشمندان چینی می گویند لازم است گسترش دنیای و خطر بالقوه آنفلوانزای مرغی (یا همان آنفلوانزای پرندگان) H5N8 نادیده گرفته نگردد.

فوریه گذشته مواردی از آنفلوانزای پرندگان در هفت مورد از کارمندان مزرعه مرغداری در آستاراخان روسیه به ثبت رسید. در 18 فوریه روسیه به سازمان بهداشت دنیای خبر داد که آنفلوانزای پرندگان را در هفت مورد بالینی در انسان ها مشاهده نموده است. این، نخستین موارد کشف این ویروس در انسان ها بود.

این سازمان اعلام نمود خطر انتقال انسان به انسان در چنین مواردی بسیار پایین است و هیچ توصیه نامه ای در مورد ورود و خروج از روسیه اعلام نشده است.

این در حالی است که این دو محقق چینی اعلام نموده اند ویروسی که به کارگران مزرعه مرغداری در روسیه منتقل شده، دارای جهش های نگران کننده ای است که احتمال جذب آن به سلول های انسانی را افزایش می دهد.

آن ها هشدار دادند که خطر انتقال دنیای این ویروس به پرندگان اهلی و وحشی و همچنین بهداشت عمومی را نباید نادیده گرفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1665

به "هشدار دانشمندان چینی درباره شیوع ییماری دیگر غیر از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دانشمندان چینی درباره شیوع ییماری دیگر غیر از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید