نخست وزیر پاکستان: برای دولت افغانستان فقط دعا می کنم

به گزارش هولی، عمران خان نخست وزیر پاکستان پس از انتقادهای اخیر دولت افغانستان اعلام نمود که پس از این به دولت کابل درباره روند صلح مشورت نمی دهد و تنها برای برقراری صلح در این کشور دعا خواهد نمود.

نخست وزیر پاکستان: برای دولت افغانستان فقط دعا می کنم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نخست وزیر پاکستان اخیرا گفته بود که برای برقراری صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید دولت موقت در این کشور ایجاد گردد.

این اظهارات وی واکنش های تند رهبران سیاسی در افغانستان را در پی داشت و وزارت خارجه حکومت وحدت ملی نیز آن را مداخله در امور داخلی افغانستان عنوان نمود.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به این موضوع توضیح داد که دیگر به دولت افغانستان درباره روند صلح مشورت نخواهد داد و تنها برای برقراری صلح در این کشور دعا خواهد نمود.

وی که در بین اقوام پشتون در مناطق قبایلی پاکستان سخنرانی می کرد اظهارات خود درباره لزوم تشکیل دولت موقت در افغانستان را مشورتی برای برای برقراری صلح در این کشور عنوان نمود.

عمران خان گفت: از این به بعد به دولت افغانستان درباره صلح در این کشور مشورت نمی دهم زیرا دولت افغانستان مشورت من درباره صلح را مداخله تلقی می نماید.

وی توضیح داد که برقراری صلح در افغانستان دعا می نماید و با برقراری صلح در افغانستان، فعالیت های تجاری در پاکستان نیز افزایش خواهد یافت.

نخست وزیر پاکستان پیش از این دولت کنونی افغانستان را مانع بزرگی در برابر کوشش های صلح در این کشور عنوان نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 181

به "نخست وزیر پاکستان: برای دولت افغانستان فقط دعا می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر پاکستان: برای دولت افغانستان فقط دعا می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید