نخستین مالیات بر خانه های خالی، مرداد 1400دریافت می گردد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، امیدعلی پارسا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته تحت راهبرد کلی وصول و هوشمند سازی نظام مالیاتی مجموعه اقداماتی را انجام دادیم که منجر به وصول بیش از 100 درصد کل درآمدهای مالیاتی مصوب کشور شد.

نخستین مالیات بر خانه های خالی، مرداد 1400دریافت می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی افزود: بسترهای لازم برای جمع شدن همه اطلاعات کشور در سازمان امور مالیاتی در حال فراهم شدن است امیدواریم سال جاری نسخه اول پایانه فروشگاهی سامانه مودیان را که همه فروشگاه ها و کسب و کارها و عوامل مالی کشور را به سازمان امور مالیاتی وصل می نماید، عملیاتی کنیم. این مسئله موجب حداکثر شدن شفافیت مالی و حداقل شدن فرارهای مالیاتی می گردد.

پارسا گفت: در این صورت رقابت بین فراوری کننده شناسنامه دار بیشتر می گردد؛ مبنای اصلی اخذ مالیات، فراوری واقعی است. مبارزه با فرار مالیاتی خط قرمز ماست میزان فرارهای مالیاتی در سال 99 حدود 45 هزار میلیارد تومان است. تمرکز بر تراکنش های بانکی 40 هزار نفری که بیشترین گردش حساب بالای 5 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه با مالیات ستانی فراوری و فراوری کننده واقعی باید حمایت شوند، اضافه نمود: سعی می کنیم بخگرددگی درآمدهای مالیاتی را با ظرفیت های قانون فعلی تقویت کنیم. به دنبال اختیار قانونی عملیات اجرایی افرادی هستیم که مالیات های خود را نمی دهند.

وی گفت: یک وجه مالیات حمایت از فراوری و وجه دیگر آن تأمین منابع دولت بوده و هیچ جامعه ای به سمت عدالت نمی رود، مگر نظام مالیاتی کارا و مؤثری داشته باشد. مردم کشور ما با موضوع مالیات مسئله ای ندارند، اما نقش متناسب با درآمد و ثروت واقعی را نمی دانند.

منبع:مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1622

به "نخستین مالیات بر خانه های خالی، مرداد 1400دریافت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مالیات بر خانه های خالی، مرداد 1400دریافت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید