نتایج همه پرسی هر چه باشد، دولت ایتالیا استعفا نخواهد کرد

به گزارش هولی، وزیر کشور ایتالیا به این مساله اشاره نموده که دولت ایتالیا تحت تاثیر نتایج همه پرسی آینده مربوط به اصلاح قانون اساسی استعفا نخواهد کرد.

نتایج همه پرسی هر چه باشد، دولت ایتالیا استعفا نخواهد کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنجلینو آلفانو وزیر کشور ایتالیا روز یکشنبه در سخنانی تاکید نمود: نتایج همه پرسی هر چه باشد، دولت ایتالیا استعفا نخواهد نمود.

اظهارات وزیر کشور ایتالیا در شرایطی است که متئو رنتسی نخست وزیر این کشور پیش از این بارها بر این مساله تاکید نموده است که در صورت شکست در همه پرسی 4 دسامبر از سمتش استعفا خواهد نمود.

بیشتر نظرسنجی ها نشان می دهد که کمپین نه به اصلاح قانون اساسی ایتالیا پیشتاز است. این مساله نگرانی ها نسبت به ثبات سیاسی ایتالیا را در شرایطی افزایش داده است که اتحادیه اروپا با رای بریتانیایی ها برای خروج از این بلوک سیاسی و مالی روبرو است.

آلفانو اضافه کرد: دولت ایتالیا فارغ از نتایج همه پرسی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و نخست وزیر هم استعفا نخواهد نمود.

اصلاحات پیشنهادی قانون اساسی با هدف کاهش قدرت سیاسی سنا و افزایش قدرت و اختیارات دولتهای منطقه ای خواهد بود.

رنتسی پیش از این قصد داشت تا این همه پرسی را اوایل اکتبر برگزار کند. رشد مالی ایتالیا سال گذشته به کمتر از 0.7 درصد رسیده و نرخ بیکاری همچنان بالا است. نگرانی ها نسبت به اوضاع مالی ایتالیا به خصوص پس از رای مردم بریتانیا برای خروج از تحادیه اروپا بیشتر شده است.

منتقدان نگران آن هستند که با اصلاح قانون اساسی، اختیارات و قدرت دولت افزایش چشمگیری یابد. پس از جنگ جهانی دوم تا به امروز، ایتالیا از بی ثباتی سیاسی شدیدی رنج برده است به طوری که هیچ دولتی طی سال های گذشته نتوانسته است دوره مسئولیت خود را به طور کامل به سرانجام برساند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 650

به "نتایج همه پرسی هر چه باشد، دولت ایتالیا استعفا نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج همه پرسی هر چه باشد، دولت ایتالیا استعفا نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید