مهمترین نهاد مسکن کانادا هنوز بر پیش بینی کاهش قیمت و تقاضا در بازار پافشاری می نماید

به گزارش هولی، نهاد فدرال وام و مسکن کانادا (CMHC) پیش بینی بدبینانه خود را برای آینده بازار مسکن کشور تکرار نموده و گفته ریسک های چشمگیری به دلیل پاندمی کووید-19 متوجه این بازار شده است.

مهمترین نهاد مسکن کانادا هنوز بر پیش بینی کاهش قیمت و تقاضا در بازار پافشاری می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

این در حالی است که قیمت مسکن در 12 ماه گذشته به طور متوسط 18 درصد در کل کانادا افزایش داشته است .

نهاد وام و مسکن کانادا در ماه مه پیش بینی نموده بود که قیمت متوسط مسکن نسبت به دوران پیش از پاندمی کاهشی 9 تا 18 درصدی خواهد داشت و بعد در نیمه اول 2021 آغاز به بهبود می نماید. باب دوگان اقتصاددان ارشد این سازمان این پیش بینی را تکرار کرد، اما هشدار داد که پیش بینی کردن اوج ها و افت ها خیلی سخت است چون متغیرهای بسیاری وجود دارد.

او دوشنبه در یک تماس گروهی با خبرنگاران گفت: وقتی می گویم پای پیش بینی مان هستم، واقعا درمورد فرایند مورد انتظار ما از اینجا به بعد است. وقتی به بازار مسکن نگاه می کنم ریسک های چشمگیری وجود دارد.

بازار مسکن کانادا نه تنها توقع افت را برآورده ننموده، بلکه دارد به شدت رشد می نماید. این در حالی است که اقتصاد دارد از عمیق ترین دوران افت خود از زمان رکود بزرگ رنج می برد. تقاضا برای خانه در ترکیب با موجودی کم و نرخ بهره بسیار پایین باعث شده در این بازار رونق شکل بگیرد.

این نهاد در آخرین چشم انداز بازار مسکن در ماه مه، پیش بینی کرد قیمت متوسط مسکن در فصل اول 2021 معادل با 460292 دلار خواهد بود. قیمت متوسط آگوست که هفته پیش توسط انجمن املاک کانادا گزارش شد، 586 هزار دلار بود. این یعنی اگر پیش بینی سازمان مسکن درست باشد، قیمت باید بین الان و انتها مارس سال آینده، سقوطی 21 درصدی داشته باشد.

دوگان مقیاس افت قیمتی را تایید نکرد، اما گفت پیش بینی ما از جهت گیری بازار درست است. او همچنین گفت متقاعد نشده که تقاضای فعلی دوام پذیر باشد.

تقاضای انباشته شدید بوده و باعث شده بازار مسکن کشور به اوج های جدیدی برسد. از نظر ملی، میزان فروش در آگوست افزایشی 6.2 درصدی داشت و بعد از توقف بازار در اوج پاندمی کووید-19، نمایانگر چهارمین ماه متوالی رشد بود.

انجمن املاک می گوید میزان فروش حالا 33.5 درصد بیشتر از سال قبل است. قیمت معیار در آگوست 1.7 درصد رشد کرد و حالا 9.4 درصد بالاتر از آگوست 2019 است.

اما دوگان فکر نمی نماید این فرایند ادامه داشته باشد، حداقل تا زمانی که واکسن کشف گردد.

او گفت: حالا اگر درباره زمان بندی افت قیمتی اشتباه نموده باشم، اما چنین چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. در عین حال به این فرایند باور دارم که مقیاسی برای کاهش قیمتی و برای تقاضای ضعیف وجود دارد و بعد از آن وقتی واکسن داشته باشیم، مشکل خودش حل می گردد و بهبود صورت می گیرد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1200

به "مهمترین نهاد مسکن کانادا هنوز بر پیش بینی کاهش قیمت و تقاضا در بازار پافشاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین نهاد مسکن کانادا هنوز بر پیش بینی کاهش قیمت و تقاضا در بازار پافشاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید