مرزنشینان کردستان در سود حاصل از صادرات فرآورده های نفتی سهیم می شوند

به گزارش هولی، خبرنگاران/کردستان معاون رئیس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفته به ازای ساکنین مناطق مرزی کردستان، اجازه صادرات میزان مشخصی از فرآورده های نفتی را صادر کند تا مردم مناطق مرزی به صورت مستقیم در درآمد حاصل از فرآورده های نفتی شریک باشند.

مرزنشینان کردستان در سود حاصل از صادرات فرآورده های نفتی سهیم می شوند

به گزارش خبرنگاران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور دیروز پنج شنبه(16 دی) به مریوان سفر کرد که در این سفر استاندار و معاون سیاسی امنیتی کردستان، فرماندار، نماینده مردم استان کردستان در خبرگان رهبری، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور در جلسه ای که در مسجد روستای کولان و با حضور مردم برگزار گردید، اظهار کرد: شهرستان مریوان مناسب ترین قابلیت ها و جاذبه های گردشگری را دارد که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

وی اضافه کرد: نقاط مرزی نه به عنوان یک تهدید بلکه به عنوان یک فرصت می توانند در شکوفایی مالی این منطقه نقش موثری را ایفا نماید.

انصاری اعلام کرد: محور توجه دولت در توسعه این مناطق و مناطق مشابه، این است که مرز به عنوان امکان و قابلیتی که هم می تواند در توسعه صادرات به اقتصاد یاری کند و هم در مشخص معیشت مردم مرزنشین نقش بیشتری داشته باشد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در شهر مریوان و در فاصله 20 کیلومتری نقطه صفر مرزی 17 هزار و 500 نفر در روستاها زندگی می نمایند که دولت تصمیم گرفته به ازای ساکنین این مناطق، اجازه صادرات میزان مشخصی از فرآورده های نفتی را صادر کند تا مردم مناطق مرزی به صورت مستقیم در درآمد حاصل از فرآورده های نفتی شریک باشند.

وی در ادامه به بحث منطقه آزاد مالی مریوان اشاره نمود و یادآور شد: با تصمیمی که دولت برای ایجاد مناطق منطقه آزاد مریوان گرفته، پس از اینکه در مجلس شورای اسلامی تایید گردد چهره این شهر را دگرگون خواهد نمود، منطقه آزاد مالی مریوان تفاوت معناداری با سایر مناطق آزاد کشور خواهد داشت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 865

به "مرزنشینان کردستان در سود حاصل از صادرات فرآورده های نفتی سهیم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزنشینان کردستان در سود حاصل از صادرات فرآورده های نفتی سهیم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید