ماکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است

به گزارش هولی، رئیس جمهور فرانسه از اهمیت راهبردی انرژی هسته ای برای این کشور و ساخت ناوهواپیمابر اتمی نسل جدید اطلاع داد.

ماکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب به وقت تهران از تداوم اتکا به انرژی هسته ای در این کشور و ساخت ناوهواپیمابر اتمی نسل جدید اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که انرژی هسته ای در تامین منابع انرژی فرانسه سهم مهمی خواهد داشت. ماکرون حین بازدید از یک مرکز ساخت قطعات هسته ای گفت: مطالعات مقدماتی در خصوص ساخت راکتورهای جدید بسیار مهم است و من می خواهم که آنها در ماه های آینده ادامه داشته و به خاتمه برسند .

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اضافه نمود: صنعت هسته ای، اساس استقلال راهبردی ما باقی خواهد ماند.

ماکرون علی رغم این گفت فرانسه میخواهد اتکای خود به انرژی هسته ای را تا سال 2035 از 75 درصد به 50 درصد کاهش دهد. این کشور میخواهد در آینده راکتورهای نسل بعدی را بسازد. این پروژه EPR نام دارد و باید تا 2023 آماده گردد.

به گزارش رویترز، ماکرون در سخنان خود همچنین از ساخت ناوهواپیمابر نسل جدید که با موتور اتمی کار می نماید، اطلاع داد.

فرانسه به همراه انگلیس تنها قدرت های اتمی قاره اروپا محسوب می شوند و این دو کشور از جمله مخالفان بهره وری ایران از صنعت صلح آمیز انرژی هسته ای هستند. فرانسه گفته با شرکای اروپایی خود برای اعمال فشار بر ایران به وسیله آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1345

به "ماکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید