ماهاتیر محمد: مالزی اتهامات متعددی را علیه نخست وزیر سابق طرح می نماید

به گزارش هولی، نخست وزیر مالزی بر این باور است اختلاس و رشوه خواری تنها بخشی از اتهاماتی است که قرار است علیه نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور مطرح گردد.

ماهاتیر محمد: مالزی اتهامات متعددی را علیه نخست وزیر سابق طرح می نماید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی امروز سه شنبه در سخنانی تاکید نمود: پس از تحقیقاتی که درباره غارت یک صندوق سرمایه گذاری دولتی اجرا شده، مالزی میخواهد اتهامات متعددی از جمله رشوه خواری و اختلاس را علیه نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور مطرح کند.

بر اساس این گزارش ماهاتیر محمد در مصاحبه با رویترز اضافه نمود: بازرسان و مقام های قضایی پیش از این یک پرونده کامل علیه مظنونانی که در غارت منابع اقتصادی صندوق سرمایه گذاری دولتی دست داشته اند، آماده نموده اند. نجیب رزاق یک نقش اصلی و کلیدی در این اتهامات داشته است.

نخست وزیر مالزی گفت: نجیب رزاق مسئولیت کاملی در قبال صندوق سرمایه گذاری دولتی داشته است. هیچ اقدامی بدون امضای وی انجام نمی شده است و ما امضای وی را در همه قراردادهای این صندوق داریم. بنابر این او مسئول است.

ماهاتیر محمد بلافاصله پس از به قدرت رسیدن اقدام به بازنگری و لغو قراردادها و پروژه های تصویب شده از سوی نجیب رزاق نموده است. ماهاتیر محمد قول داده است تا درباره پرونده فساد اقتصادی نجیب رزاق تحقیقات کاملی انجام دهد و با کلیه کسانی که در این پرونده فساد اقتصادی نقش داشته اند، برخورد کند.

مقام های قضایی مالزی، نجیب رزاق و همسرش را ممنوع الخروج نموده اند. پلیس هم طی روزهای گذشته به خانه نخست وزیر سابق مالزی و بعضی نزدیکانش یورش برده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام نموده است که بیش از 4.5 میلیارد دلار از منابع اقتصادی این صندوق دولتی مالزی مورد سوء استفاده قرار گرفته و 700 میلیون دلار از منابع اقتصادی این صندوق در حساب شخصی نجیب رزاق است.

نخست وزیر سابق مالزی هرگونه اتهامی درباره فساد اقتصادی را رد نموده است. ماهاتیر محمد گفت: مقام های قضایی قصد دارند اتهامات متعددی را علیه نجیب رزاق مطرح نمایند که این اتهامات بر اساس سوء استفاده از قدرت بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 497

به "ماهاتیر محمد: مالزی اتهامات متعددی را علیه نخست وزیر سابق طرح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهاتیر محمد: مالزی اتهامات متعددی را علیه نخست وزیر سابق طرح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید