عناصر مسلح اماراتی یک مسئول وابسته به عربستان را در عدن ربودند

به گزارش هولی، عناصر مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی (تحت حمایت امارات) یک مسئول محلی را که عربستان سعودی در شهر عدن معین کرده بود، ربودند.

عناصر مسلح اماراتی یک مسئول وابسته به عربستان را در عدن ربودند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو منبع یمنی گفتند که عناصر مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی یک مسئول محلی و رئیس کمیته پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای الحزام الأمنی وابسته به این شورا در عدن را ربودند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این دو منبع گزارش داد که روز چهارشنبه (دیروز) افراد مسلح به منزل محمد طاهر عضو شورای محلی منطقه التواهی و رئیس کمیته پرداخت حقوق نیروهای الحزام الأمنی (کمربند امنیتی) یورش برده و او را با خود به مکان نامعلومی بردند.

فرماندهی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی در عدن در راستای تلاش های مربوط به اجرای توافقنامه ریاض برای خاتمه دادن به بحران، طاهر را به عنوان رئیس کمیته مذکور معین کرده بود.

رسانه های محلی یمن گزارش دادند که افراد مسلح پس از ربایش طاهر او را به مقر یگان مبارزه با تروریسم (یگانی وابسته به الحزام الأمنی تحت نظارت امارات) واقع در منطقه جولد مور منتقل کرده اند.

5 نوامبر گذشته توافقی بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی تحت حمایت امارات جهت خاتمه دادن به بحران و عادی سازی اوضاع در عدن امضا و مهلت دو ماهه برای اجرای این توافق معین شد اما بیشتر مفاد این توافقنامه تا کنون اجرا نشده است.

آگوست گذشته شهر عدن شاهد درگیری خشونت بار بین نیروهای دولت مستعفی یمن و افراد مسلح شورای انتقالی بود که با سیطره این شورا بر عدن و بیرون راندن دولت مستعفی یمن از این شهر خاتمه یافت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 820

به "عناصر مسلح اماراتی یک مسئول وابسته به عربستان را در عدن ربودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عناصر مسلح اماراتی یک مسئول وابسته به عربستان را در عدن ربودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید