عمان واسطه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان می گردد

به گزارش هولی، رئیس منطقه آزاد صحار عمان گفت: 60 درصد کالاهایی که به منطقه صحار عمان وارد می گردد به عربستان می رود و ایران نیز می تواند از این موقعیت استفاده کند.

عمان واسطه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرنگاران، جمال عزیز امروز در نشست مشترک ایران و عمان در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تسهیلات گمرکی امکان تخلیه 4.5 میلیون کانتینر و بارگیری کشتی های 400 هزار تنی از جمله ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران در بندر صحار است و ما می توانیم در این منطقه با همکاری یکدیگر هر نوع کالایی را وارد و با بسته بندی های جدید صادر کنیم.

وی اضافه نمود: سیمان یکی از کالاهای مدنظر ما برای صادرات است که کشور شما نیز ظرفیت های بالایی برای فراوری و مبادله در این زمینه دارد.

رئیس منطقه آزاد صحار عمان ادامه داد: سالانه یک میلیون تن شکر خام به منطقه صحار می آید و این بندر دارای 93 هزار متر مربع انبار برای نگهداری مواد غذایی و 65 کیلومتر طول بندر دارا است که این شرایط به عنوان توسعه روابط مالی دو کشور بویژه در بخش محصولات کشاورزی و مواد غذایی را فراهم می نماید.

این مقام عمانی گفت: هلندی ها از سال 2002 برای ایجاد کریدور تجاری مستقیم بین صحار و رتردام هلند که در واقع دروازه ورود به اروپا به حساب می آید، سرمایه گذاری های خود را شروع نموده است.

امکان صادرات محصولات ایران به عربستان به وسیله عمان

عزیز تاکید نمود: 60 درصد کالاهایی که وارد صحار می گردد به عربستان صادر می گردد چرا که جاده ای میان صحار و ریاض راه اندازی شده که کالاها طی 1.5 روز به این کشورها می رسد.

وی در انتها گفت: از بندر چابهار ایران تا بندر صحار عمان تنها 54 کیلومتر فاصله دریایی وجود دارد که توسعه حمل و نقل در این جهت هزینه ها را کاهش می دهد اما اکنون ارتباط دریایی ما به وسیله بندرعباس انجام می گردد و ضروری است که دولتمردان ایران برای راه اندازی این بندر توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 439

به "عمان واسطه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان واسطه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید