شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا اعلام شد

به گزارش هولی، مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی شیوه آموزش دانشجویان بین المللی دانشگاه های کشور را در ایام کرونا و ترم پیش رو اظهار داشت.

شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید علیزاده در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها که با حضور وزیر علوم و به شیوه مجازی برگزار گردید گفت: باید دستاورد های کشور در جذب دانشجوی خارجی را حفظ و ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: تحصیل دانشجوی خارجی در یک کشور در پنچ مرحله جذب، پذیرش، پشتیبانی، آموزش و فارغ التحصیلی اتفاق می افتد که مرحله پشتیبانی رفاهی و کنسولی بسیار مهم است.

علیزاده گفت: ما هم اکنون با کشور های رقیب خود در جذب دانشجویان بین المللی با فاصله کمی در حال رقابت هستیم و اگر بتوانیم ترکیه را پشت سر بگذاریم به صندلی اصلی خود در منطقه دست پیدا می کنیم.

وی اضافه کرد: امروزه با مصر، امارات متحده عربی و مالزی در جذب دانشجوی بین المللی در رقابت تنگاتنگ هستیم و باید این شرایط را حفظ و تقویت کنیم.

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی تاکید نمود: معاونان دانشجویی در کمیسیون های موارد خاص، مسایل دانشجویان بین المللی را به صورت ویژه و با نگاه حمایتی آنالیز نمایند.

علیزاده در مورد شیوه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در نیمسال اول سال تحصیلی پیش رو گفت:دانشجویان بین المللی که با زبان فارسی آشنا هستند با رعایت ضوابط پذیرش بشوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت آموزش حضوری ببینند.

وی اضافه کرد: دانشجویان بین المللی نیازمند آموزش زبان فارسی به صورت مجازی توسط مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه ها آموزش می بینند.

علیزاده گفت: دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل که در اسفندماه ایران را ترک کردند اگر به تشخیص دانشگاه نیازی به دروس عملی ندارند به صورت مجازی آموزش می بینند.

وی گفت: آن دسته از دانشجویان بین المللی که باید در محل تحصیل حضور داشته باشند با رعایت موازین بهداشتی در هنگام ورود به کشور و سایر کنترل ها به صورت محدود پذیرش می شوند و تحصیلات خود را ادامه می دهند.

وی تاکید نمود: شیوه آموزش برای مابقی دانشجویان غیر ایرانی که در حال حاضر در کشور حضور دارند نیز همانند سایر دانشجویان کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1158

به "شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید