شکایت از گوگل به علت جاسوسی از کاربران وب

به گزارش هولی، به تازگی شکایتی از گوگل تقدیم دادگاه شده که در آن این شرکت به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت حتی در صورت راه اندازی حالت خصوصی وبگردی متهم شده است.

شکایت از گوگل به علت جاسوسی از کاربران وب

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، بر اساس تازه ترین شکایت از گوگل این شرکت حریم شخصی میلیون ها کاربر فضای مجازی را به وسیله ردگیری وبگردی های آنها نقض نموده است. این کار بدون اطلاع کاربران و حتی در صورت فعال کردن حالت وبگردی محرمانه و خصوصی اتفاق افتاده است.

از جمله اطلاعاتی که گوگل جمع آوری می نماید، می توان به جمع آوری سوابق وبگردی و فعالیت های دیگر در وب حتی در صورت خصوصی بودن شرایط مرورگر اشاره نمود. در شکایت یادشده که تقدیم دادگاهی در شمال کالیفرنیا شده، تصریح شده گوگل از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس، اد منیجر و پلاگین های مختلف برای سرقت مخفیانه اطلاعات خصوصی کاربران در زمان استفاده از گوشی و رایانه استفاده می نماید.

بر همین اساس وقتی کاربران از صفحات وب بازدید نموده یا اپلیکیشنی را باز می نمایند که در آنها از خدمات گوگل استفاده شده و این امر در خصوص 70 درصد از صفحات وب و اپلیکیشن ها مصداق دارد شاهد سرقت مخفیانه اطلاعاتی همچون آدرس آی پی خود، محتوای مورد مشاهده کاربر، آخرین بازدید کاربر از هر محتوا، اطلاعات سخت افزاری رایانه و گوشی خواهند بود. گوگل معمولا از این اطلاعات برای نمایش آگهی های هدفمند به هر کاربر استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1064

به "شکایت از گوگل به علت جاسوسی از کاربران وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از گوگل به علت جاسوسی از کاربران وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید