سقوط آزاد وال استریت پس از تهدید ترامپ به حذف شرکت های چینی

به گزارش هولی، تهدید ترامپ به حذف شرکت های چینی از بورس های آمریکا باعث شد تا برای دومین هفته متوالی شاهد قرمز شدن شاخص های بورس آمریکا نسبت به ابتدای هفته باشیم.

سقوط آزاد وال استریت پس از تهدید ترامپ به حذف شرکت های چینی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از دویچه وله، کاخ سفید به دنبال استفاده از سلاح حذف شرکت های چینی از بازار ها اقتصادی آمریکا به عنوان اهرم فشار در مذاکرات تجاری با پکن است.

این مسئله نه تنها به قرمز شدن بازار های بورس آمریکایی برای دومین هفته متوالی نسبت به ابتدای هفته منجر شده بلکه باعث شده تا نزدک بدترین عملکرد هفتگی طی دو ماه گذشته را تجربه کند.

گزارش رسانه های متعدد آمریکایی نشان می دهد دونالد ترامپ به دنبال حذف شرکت های چینی از بورس آمریکاست که این مسئله بخشی از کوشش گسترده دولت آمریکا برای محدود کردن سرمایه گذاری شرکت های چین در این کشور به شمار می رود.

گریگوری وولوخین، کارشناس مؤسسه میسچارت فایننشیال سرویسز، معتقد است این تهدید با هدف افزایش فشار به پکن برای سوق دادن این کشور به سمت توافق تجاری با آمریکاست.

کارشناسان حقوقی هشدار دادند از نظر قانونی ترامپ اجازه چنین کاری را ندارد، اما با این وجود رئیس جمهور آمریکا ممکن است از ابزار های دیگری برای پیشبرد این سیاست استفاده نمایند.

احتمال اعمال محدودیت شدید برای سرمایه گذاری چینی ها در آمریکا، ارزش سهام در وال استریت را به شدت منفی کرد.

در حالی آخر هفته شاهد سقوط آزاد بورس وال استریت بودیم که امیدواری بازار نسبت به نزدیک شدن آمریکا و چین به توافق باعث شد تا شاخص ها در اواسط هفته روند مثبتی را در پیش گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 336

به "سقوط آزاد وال استریت پس از تهدید ترامپ به حذف شرکت های چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد وال استریت پس از تهدید ترامپ به حذف شرکت های چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید