سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، روابط فوق العاده محبت آمیز بین دو کشور

به گزارش هولی، روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی با اشاره به سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران، آن را نشانی از روابط بسیار محبت آمیز سنتی میان دو کشور دانست.

سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، روابط فوق العاده محبت آمیز بین دو کشور

این نشریه روز چهارشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد تاکئو فوکودا نخست وزیر وقت ژاپن در سال 1978 میلادی از ایران دیدار کرد اما اینکه بعد از 40 سال یک نخست وزیر از ژاپن به ایران سفر می نماید چیزی از ارزش های روابط دو کشور کم نکرده است و دو کشور همواره نوعی روابط بسیار خوب و سنتی و محبت آمیز داشته اند.

روزنامه ادامه می دهد که سفر آبه در شرایطی خاص به ایران صورت می گیرد و برای همین اهمیت آن بسیار زیاد است ژاپن و ایران مسائل زیادی دارند که راجع به آنها گفت و گو نمایند که طیفی از موضوعات دوجانبه و منطقه ای و بین المللی را شامل می گردد.

ژاپن تایمز می نویسد: درباره برجام دو کشور رایزنی هایی انجام خواهند داد به هر صورت ایران در طول یک سال گذشته به رغم خروج آمریکا از این توافق به تعهداتش پایبندی نشان داده است و توکیو امیدوار است این روند ادامه یابد.

به نوشته این روزنامه، آبه در جریان دیداری هم که ماه گذشته میلادی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در توکیو انجام داد، از بابت افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

ژاپن تایمز تاکید می نماید نخست وزیر ژاپن به دلیل آنکه کشورش روابط نزدیکی هم با آمریکا دارد، در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است هدف توکیو این است که با بکارگیری سیاستی فعال از تشدید این تنش ها جلوگیری کند.

گزارش اضافه می نماید که ژاپن توانسته است در سال های اخیر از شرکای نفتی ایران باشد خریدهای فراوانی از ایران انجام داده و یک مشتری سنتی نفت ایران است و طبیعتاً به این بخش از همکاری نیز توجه خاصی می گردد.

ژاپن تایمز در نوشته خود آورده است که برای دولت ژاپن میانجیگری از آن جهت اهمیت دارد که این کشور بتواند از حیات توافق هسته ای سال 2015 میلادی موسوم به برجام حراست کند و اجازه ندهد تا این توافق در میان این تنش ها بی اثر گردد.

بر اساس گزارش رسانه های ژاپنی، شینزو آبه نخست وزیر این کشور قرار است از چهارشنبه آینده به مدت سه روز به ایران سفر کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 216

به "سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، روابط فوق العاده محبت آمیز بین دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، روابط فوق العاده محبت آمیز بین دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید