خیز پکن برای پر کردن جای آمریکا در پاکستان ، گوادر مقر دومین پایگاه نظامی خارجی چین

به گزارش هولی، چین در نظر دارد دومین پایگاه دریایی خارجی اش را در نزدیکی بندر گوادر پاکستان بسازد. پکن سال گذشته میلادی اولین تاسیسات نظامی خود را در جیبوتی افتتاح کرد.

خیز پکن برای پر کردن جای آمریکا در پاکستان ، گوادر مقر دومین پایگاه نظامی خارجی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش سوث چاینا مورنینگ پست، بندر گوادر بخش کلیدی کوریدور اقتصادی چین پاکستان است.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع در ارتش آزادی بخش خلق چین گزارش داد، نیروی دریایی پایگاهی در نزدیکی گوادر شبیه پایگاهش در جیبوتی برقرار می نماید.

این منابع تردیدهایی را درباره امکان اجرای این تصمیم مطرح نموده و به این نشریه گفتند بندر گوادر نمی تواند خدمات تعیین برای کشتی های جنگی را تامین کند.

به گفته این منابع، بندر مذکور مکان مناسبی برای حمایت لجستیکی نظامی نیست. کارشناسان هم می گویند این بندر واقع در دریای عرب به عنوان لنگرگاه و محل نگهداری کشتی ها و همچنین حمایت لجستیکی استفاده خواهد شد.

این کارشناس گفت این امر معمول است که تاسیسات جداگانه ای برای کشتی های جنگی و کشتی های باری وجود داشته باشد چون آنها عملیات های متفاوتی انجام می دهند.

چین همچنین در نظر دارد یک پایگاه نظامی دیگر در شهر ساحلی جیوانی پاکستان که در نزدیکی گوادر و نزدیکی مرز ایران است، بسازد. ساخت یک پایگاه نیازمند آن است که ساکنان محلی از آنجا بروند تا جهت برای ایجاد یک منطقه امنیتی فراهم گردد.

خبر ساخت این پایگاه در شرایطی منتشر شد که کارشناسان منطقه ای هشدار می دهند چین در حال دریافت جای آمریکا به عنوان مهمترین شریک امنیتی پاکستان است و از پاکستان برای دستیابی بیشتر به اقیانوس هند استفاده می نماید.

به گفته کارشناسان، افزایش سرمایه گذاری چین در پاکستان همزمان با تصمیم اخیر ترامپ برای قطع یاری های اقتصادی به این کشور اسلام آباد را به سمت آغوش پکن راهنمایی می نماید.

انتظار می رود سرمایه گذاری چین در پاکستان تا 2030 با ساخت کوریدور اقتصادی مذکور که بندر گوادر بلوچستان را به کشگر در غرب چین متصل می نماید، به 46 میلیارد دلار برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 491

به "خیز پکن برای پر کردن جای آمریکا در پاکستان ، گوادر مقر دومین پایگاه نظامی خارجی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز پکن برای پر کردن جای آمریکا در پاکستان ، گوادر مقر دومین پایگاه نظامی خارجی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید