خشم شیخ سعودی از برگزاری نشست سران اسلامی در مالزی

به گزارش هولی، یکی از شیوخ سعودی ضمن حمله به نشست سران اسلامی که در کوالالامپور برگزار گردید، ادعا کرد که هدف نشست مذکور، سلب نقش تاریخی عربستان سعودی است.

خشم شیخ سعودی از برگزاری نشست سران اسلامی در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اعتراض مسئولان سیاسی و مبلغان وهابی سعودی به برگزاری نشست سران کوالالامپور که عربستان سعودی در آن حضور نداشت، کماکان ادامه دارد.

صالح المغامسی خطیب مسجد قباء در مدینه منوره نیز از این نشست انتقاد و ادعا کرد که حاضران در این نشست، دو اشتباه بزرگ مرتکب شدند.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از المغامسی گزارش داد که اشتباه نخست این است که خداوند تبارک و تعالی فرموده است که به خانه ها از در [ورودى]آن ها درآیید. در واقع سازمانی وجود دارد که پوششی برای همه کشور های دنیا اسلام است به نام سازمان همکاری اسلامی.

وی مدعی شد که نشست کوالالامپور، از سازمان همکاری اسلامی عبور نموده است و به همین دلیل، کشور های حاضر در این نشست از در، خانه ها وارد نشدند، بلکه شکافی در دیوار [این سازمان]به وجود آوردند و درب را بسته نگه داشت و شرایط را بدتر کرد.

این مبلغ وهابی اشتباه دوم را این دانست که از نظر عقلی قابل تصور نیست که یک نهاد اسلامی تشکیل گردد که بخواهد ملت [اسلام]را به پا خیزاند و پادشاهی عربستان سعودی که حامی حرمین شریفین و خدمتگزار حجاج است، در این نهاد، حضور نداشته باشد.

المغامسی همچنین مدعی شد، این نهادی که در کوالالامپور برای تشکیل آن درخواست هایی مطرح شد، از دو هدف به دور نیست: نخست اینکه، خواسته شده است که نقش تاریخی عربستان سعودی از آن سلب گردد؛ لذا اگر هدف این است، محال است که اجرایی گردد.

وی در خاتمه ادعا کرد، هدف دوم این است که کشور های حاضر در این نشست قصد داشتند نهاد جدیدی را برای دنیا اسلام ایجاد نمایند که امکان ندارد، این نهاد با وجود عدم رکن اصلی آن، تشکیل گردد.

اجلاس سران کشور های اسلامی در کوالالامپور چهارشنبه هفته گذشته در مالزی با حضور سران و نمایندگان کشور های اسلامی ایران، مالزی، قطر، اندونزی، ترکیه و پاکستان برگزار گردید، ولی عربستان در آن حضور نداشت.

پیش از این نیز، روزنامه های سعودی الشرق الاوسط و العرب ضمن ابراز خشم از این نشست، مدعی شدند که چنین نشستی کودتا علیه عربستان سعودی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 603

به "خشم شیخ سعودی از برگزاری نشست سران اسلامی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم شیخ سعودی از برگزاری نشست سران اسلامی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید