خبرنگاران 4 شکارچی کبک در مهاباد دستگیر شدند

به گزارش هولی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره چهار شکارچی متخلف زنده گیری و شکار کبک را در اطراف این شهرستان دستگیر کردند.

خبرنگاران 4 شکارچی کبک در مهاباد دستگیر شدند

فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مهاباد توانستند این شکارچیان را در ارتفاعات سپی سنگ این شهرستان شناسایی و دستگیر نمایند.

وی ادامه داد: از این شکارچیان 2 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و یک قبضه مجاز، سه بال کبک وحشی و سه رشته دام زنده گیری نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شده است، بیان نمود: با دستور رییس دادگستری این شهرستان یک دستگاه خودرو سواری متخلفان نیز توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پس از اطمینان از سلامتی کبک های کشف شده از این شکارچیان، آنها در پناهگاه مناسبی در این شهرستان در طبیعت رها می شوند.

به گزارش خبرنگاران در طول امسال تاکنون 12 نفر متخلف شکار با یاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مهاباد و با گزارش های مردمی دستگیر شده اند.

کبک پرنده ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیب دار صخره ای و سنگلاخی است؛ شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده گیری نموده و در محیط های خانگی نگهداری می نمایند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می گردد.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می رود.

9903/ 6185/ 3020/ ‬ 7129

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 200

به "خبرنگاران 4 شکارچی کبک در مهاباد دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4 شکارچی کبک در مهاباد دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید