خبرنگاران 27 پروند تخلف اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

به گزارش هولی، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ویژه نظارت بر اقلام بهداشتی مربوط به کرونا تا به امروز 27 پرونده تخلف به شعب تعزیراتی استان وارد و 23 پرونده رسیدگی شده است.

خبرنگاران 27 پروند تخلف اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

محمدحسین اشرفی روز یکشنبه در نشست خبری شورای قضایی خراسان جنوبی اضافه کرد: از مجموع این پرونده ها برای 6 مورد حکم برائت صادر شد و متهمان به پرداخت 153 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در مورد ماسک، دستکش و موادضدعفونی کننده بوده است گفت: در این طرح که همچنان ادامه دارد 185 اکیپ گشتی مشترک دانشگاه علوم پزشکی، اداره صمت و نیروی انتظامی از 815 واحد صنفی بازرسی داشته اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان نمود: سازمان تعزیرات مرجع حکم محور است که وظیفه رسیدگی به تخلفات مالی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و خدمات را بر عهده دارد.

وی با اشاره به وجود اداره تعزیرات در پنج شهرستان خراسان جنوبی بیان نمود: در سایر شهرستان ها که اداره وجود ندارد با شعبه سیار و گشت های تعزیراتی به تخلفات رسیدگی می گردد.

اشرفی توضیح داد: سال گذشته در مجموع سه بخش، 6 هزار و 217 فقره پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد همچنین 6 هزار و 338 پرونده رسیدگی و مختومه شد و متهمان به پرداخت 495 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی ادامه داد: در بخش کالا و خدمات پارسال 2 هزار و 235 پرونده از سازمان صمت، اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان دریافت و به همه رسیدگی شد که در این زمینه 17 میلیارد ریال جزای نقدی وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اضافه کرد: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی، ارائه نکردن فاکتور خرید و تقلب بوده است.

وی بیان نمود: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز 522 پرونده وارد شعب تعزیراتی استان شد که به 518 پرونده رسیدگی شد و متخلفان به پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی یادآور شد: بیشترین تخلفات مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از عرضه کالا بوده است.

وی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز پارسال سه هزار و 460 پرونده توسط ماموران انتظامی، مرزبانی، سپاه و در بخش ارز توسط اداره کل اطلاعات تحویل شعب تعزیرات حکومتی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: سه هزار و 586 پرونده در این بخش ختومه شد و متخلفان افزون بر 476 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم شدند همچنین عمده تخلفات در این بخش مربوط به خرید و فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق و سپس عرضه قاچاق توسط واحدهای صنفی بوده است.

وی با بیان اینکه سوخت بیشترین پرونده های تشکیل شده در بخش قاچاق کالا و ارز را به خود اختصاص داده است مطرح نمود: همچنین قاچاق پوشاک و پارچه، مواد دخانی، دام و کالای مصرفی در ردیف های بعدی قاچاق بوده است.

اشرفی یکی از شاخص های ارزیابی سازمان تعزیرات را مدت زمان رسیدگی به پرونده ها دانست و گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده های حوزه کالا و خدمات در شعب بدوی به طور میانگین 18 روز و در شعب تجدیدنظر 9 روز است.

وی اضافه کرد: همچنین پرونده های قاچاق کالا و ارز در دادگاه بدوی 32 روز و در دادگاه تجدید نظر چهار روز رسیدگی می گردد و پرونده های بخش بهداشت، دارو و درمان نیز دادگاه بدوی در 13 روز و در دادگاه تجدیدنظر در 19 روز رسیدگی می گردد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مطرح نمود: در مجموع در این سه بخش به طور میانگین رسیدگی به پرونده ها در شعب بدوی در 24 روز و در شعب تجدیدنظر در 9 روز انجام می گردد.

وی یادآور شد: سال گذشته طرح های نظارتی نوروز، طرح ضیافت، بازگشایی مدارس، شب یلدا، نظارت بر قیمت بنزین و نظارت بر ملزومات بهداشتی و درمانی انجام گرفته است.

اشرفی گفت: در طرح نظارتی ویژه نوروز سال 99 نیز 86 پرونده و گزارش دریافت شد و متخلفان یک میلیارد و 114 میلیون و 985 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به دو پرونده مهم رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان اضافه کرد: یکی از این پرونده های قاچاق 100 هزار لیتر گازوئیل یارانه ای توسط مدیرعامل یکی از شرکت ها بود که بعد از طی مراحل قانونی به هشت میلیارد و 138 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: در یک پرونده دیگر نیز شرکتی اقدام به قاچاق 136 هزار لیتر گازوئیل نموده بود که متخلفین به پنج میلیارد و 182 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی گفت: از مجموع 495 میلیارد ریال محکومیت نقدی در سال گذشته 242 میلیارد ریال وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1091

به "خبرنگاران 27 پروند تخلف اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 27 پروند تخلف اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید