خبرنگاران 150 میلیارد تومان وام به زیان دیدگان ویروس کرونا در یزد پرداخت شد

به گزارش هولی، یزد - خبرنگاران- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ماه 1398 تا بیست و هشتم فروردین ماه سال 1400 ، 150 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از این ویروس در 10 شهرستان استان پرداخت شد.

خبرنگاران 150 میلیارد تومان وام به زیان دیدگان ویروس کرونا در یزد پرداخت شد

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون یزد به خبرنگاران، عماد تشکری با بیان اینکه در این مورد هفت هزار و 390 نفر در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات ثبت نام کردند، افرود که از این تعداد هفت هزار و 268 پرونده با اشتغال بیش از 18 هزار نفر برای دریافت 245 میلیارد تومان وام به بانک های عامل و موسسه های اقتصادی معرفی شدند.

وی افزود: از مجموع پرونده های ارسالی به بانک ها، چهار هزار و 978 متقاضی 150 میلیارد تومان وام برای حفظ و ایجاد اشتغال 12 هزار و 283 نفر دریافت کردند.

تشکری اظهار امیدواری کرد که سال جاری نیز حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ادامه یابد، زیرا مردم با شیوع کرونا روبرو هستند، واحدهای صنفی بیشترین آسیب را متحمل شد که ضرورت دارد، پرداخت این تسهیلات ادامه یابد.

در حال حاضر شرایط هشت شهرستان از 10 شهرستان یزد از لحاظ شیوع کرونا قرمز است و بافق و بهاباد(با حدود 80 هزار نفر جمعیت) نارنجی و زرد است .

این استان یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 87 درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان دنیای بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در دنیا به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می نمایند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت گفت که نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که احتیاج بود در سطح ملی و استانی اندیشیده گردد.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می گردد و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

بعضی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز معین نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1629

به "خبرنگاران 150 میلیارد تومان وام به زیان دیدگان ویروس کرونا در یزد پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 150 میلیارد تومان وام به زیان دیدگان ویروس کرونا در یزد پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید