خبرنگاران ورودی تفرجگاه های روستایی اسفراین بسته شد

به گزارش هولی، بجنورد - خبرنگاران - فرماندار اسفراین اظهار داشت: به منظور کاهش شکل گیری اجتماعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ورودی تفرجگاه های روستایی این شهرستان بسته شده و از حضور شهروندان در این مناطق جلوگیری می گردد.

خبرنگاران ورودی تفرجگاه های روستایی اسفراین بسته شد

طاهر رستمی، سه شنبه شب در نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان، برپایی تجمعات را مهم ترین عامل شیوع ویروس کرونا ذکر و اعلام کرد: برای قطع زنجیره همه گیری این ویروس، نیازمند همکاری و همراهی مردم و نیز رسانه ها برای ایجاد حساسیت بیشتر در این حوزه هستیم.

وی با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه با ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: خبرنگاران با حضور فعالانه خود، حتی جلوتر از مسوولان در عرصه اطلاع رسانی برای مهار کرونا، نشان دادند که همیشه در کنار مردم و مسوولان هستند.

رستمی اضافه نمود: مدیران دستگاههای اجرایی، اصناف و اتحادیه ها مسوول بازدید مستمر و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی مصوب شده، در حوزه زیر مدیریت خود هستند و در صورت بروز هرگونه تخلف در این حوزه، مدیر دستگاه و یا اتحادیه باید جوابگو باشد.

وی بر لزوم استفاده از ماسک توسط همه کارکنان دستگاههای اجرایی تاکید نمود و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی در دادن مرخصی به کارکنان مشکوک به کرونا، به اجتهاد شخصی خود عمل ننموده و براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدام نموده و تنها در صورت تایید پزشک، افراد را به مرخصی بفرستند.

فرماندار اسفراین از تشدید نظارت ها و ممنوعیت حضور در تفرجگاه های شهرستان اطلاع داد و گفت: بخشداران با یاری دهیاران و شوراهای روستایی نسبت به ایجاد مانع در ورودی تفرجگاههای روستایی اقدام نموده و از اجتماع مردم در این مکانها جلوگیری نمایند.

رستمی با اشاره به شرایط قرمز شیوع کرونا در این شهرستان خراسان شمالی گفت: اگر چه کاهش 15 درصدی مبتلایان را نسبت به روزهای گذشته شاهد بوده ایم، اما این شرایط پایدار نیست و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، امکان افزایش مبتلایان در روزهای آینده وجود دارد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد از 2 هفته پیش گرفتار شرایط قرمز کرونایی شده است.

به جز شهرستان مرزی رازو جرگلان در شمال خراسان شمالی، که شرایط زرد کرونایی دارد، مابقی 7 شهرستان این استان از نظر همه گیری ویروس کرونا در شرایط قرمز هستند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه، 14 مرداماه، 314 هزار و 786 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 17 هزار و 617 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1166

به "خبرنگاران ورودی تفرجگاه های روستایی اسفراین بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورودی تفرجگاه های روستایی اسفراین بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید