خبرنگاران تمرین مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر چابهار برگزار گردید

به گزارش هولی، چابهار- خبرنگاران- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تمرین مقابله با آلودگی نفتی با موضوع استفاده از مواد دیسپرسنت در حوضچه بندر شهید بهشتی چابهار برگزار گردید.

خبرنگاران تمرین مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر چابهار برگزار گردید

سیدحسن ابراهیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: این تمرین با استفاده از تجهیزات دیسپرسنت پاش مستقر بر روی شناور یادگار توسط تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار در حوضچه بندر شهید بهشتی برگزار گردید.

وی با بیان اینکه یکی از روش های مقابله با آلودگی دریا و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست دریایی، استفاده از مواد شیمیایی دیسپرسنت یا مواد زایل کننده نفتی است اضافه نمود: مواد شیمیایی دیسپرسنت در داخل مخازن مخصوص مواد شیمیایی موجود بر روی شناور قرار گرفته و با استفاده از تجهیزات مستقر بر روی شناور در محدوده آلوده شده به مواد نفتی انجام می گردد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اساس ترکیبات شیمیایی مواد دیسپرسنت به گونه ای است که باعث افزایش پراکندگی به صورت طبیعی به همراه کاهش کشش سطحی بین مولکول های آب و نفت خواهد شد.

وی ادامه داد: از این مواد برای پراکندگی و از بین بردن لکه های نفتی بویژه هنگامی که بکارگیری تجهیزات مقابله با آلودگی امکانپذیر نیست و یا آلودگی با سرعت به ساحل نزدیک می گردد مورد استفاده قرار می گیرد.

ابراهیمی هدف اصلی استفاده از مواد دیسپرسنت به حداقل رساندن میزان خسارت ناشی از شناور بودن مواد نفتی روی سطح آب مطرح کرد و اضافه نمود: کاربرد دیسپرسنت ها بستگی به انرژی موج، نوع و همچنین میزان سرعت تصفیه آن دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1120

به "خبرنگاران تمرین مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر چابهار برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمرین مقابله با آلودگی نفتی دریا در بندر چابهار برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید