خبرنگاران ترکیه مرگ 76 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد

به گزارش هولی، تهران- خبرنگاران- وزارت بهداشت ترکیه اظهار داشت که با مرگ 76 نفر دیگر در این کشور، شمار مرگ ومیر ناشی از کرونا به 501 تن رسید.

خبرنگاران ترکیه مرگ 76 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه شنبه شب اعلام کرد که ظرف 24 ساعت گذشته 3 هزار و 13 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 76 تن بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

براین اساس، شمار کل مبتلایان قطعی به کووید19 در ترکیه به 23 هزار و 934 نفر و مرگ ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس به 501 تن رسید.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، تا به امروز 786 مبتلا به کرونا در ترکیه بهبود یافته اند و از میان مبتلایان حال یکهزار و 311 نفر وخیم است.

همزمان وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که 156 نفر از شهروندان ترکیه ای که در خارج از این کشور زندگی می کنند تا به امروز در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که این کشور از روز شنبه تدابیر جدیدی، از جمله ممنوعیت ورود و خروج خودروها در 30 شهر بزرگ را به اجرا در می آورد.

اردوغان از شهروندان ترکیه خواست که در اماکن شلوغ مانند بازارها و مراکز تجاری از ماسک استفاده و توصیه های بهداشتی را حتماً رعایت کنند.

رییس جمهوری ترکیه گفت: محدودیت های جدیدی برای تردد شهروندان اعمال خواهد شد؛ از جمله منع آمد و شد افراد زیر 20 سال و نیز ممنوعیت برگزاری تجمعات در اماکن رو باز از جمله خیابان ها.

اردوغان به پویش ملی کمک به کسانی که به خاطر کرونا متضرر شده اند اشاره کرد و ادامه داد که نزدیک به 304 هزار نفر و تعداد زیادی نهاد در این پویش شرکت کرده اند و تا به امروز یک میلیارد و 61 میلیون لیره جمع آوری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 953

به "خبرنگاران ترکیه مرگ 76 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکیه مرگ 76 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید