خبرنگاران استفاده از نانوذرات جدید برای درمان سرطان

به گزارش هولی، تهران - خبرنگاران - گروهی از محققان نانوذراتی از جنس هیدروکسید روی- منگنز ساختند که امکان درمان سرطان را فراهم می نماید. این نانوذرات به دلیل خواص مغناطیسی منحصربه فرد، به عنوان عاملی برای غیرفعال کردن سلول های سرطانی، بدون هرگونه اثر منفی بر بافت سالم کاربرد دارد.

خبرنگاران استفاده از نانوذرات جدید برای درمان سرطان

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این نانوذرات در شیوه ای موسوم به هایپرترمی مایع مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن ابتدا یک ماده حاوی نانوذرات را به تومور وارد نموده و سپس آن را در معرض یک میدان مغناطیسی متغیر قرار می دهند. در نتیجه این اقدام، نانوذرات گرم شده و سلول های سرطانی را غیرفعال می نمایند. اغلب نانوذراتی که تا به امروز در این شیوه مورد استفاده قرار گرفته اند، برای بدن سمی بوده و دمای آن ها بیش از حد افزایش می یابد و در نهایت موجب آسیب بافت سالم می گردد.

به اعتقاد محققان روس بهترین راه چاره این مسائل، استفاده از نانوذراتی است که با افزایش دما خواص مغناطیسی آن ها تغییر می نماید و به همین علت نانوذرات هیدروکسید روی- منگنز را ساختند که در اثر میدان مغناطیسی متغیر، حداکثر تا 60 درجه سانتیگراد گرم می گردد.

خاصیت مغناطیسی این نانوذرات در آزمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اکنون محققان در حال آنالیز نحوه عملکرد آن ها در بافت زنده هستند. به گفته محققان در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش ها، آنالیز عملکرد این نانوذرات روی حیوانات شروع خواهد شد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Sol-Gel Science and Technology منتشر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 884

به "خبرنگاران استفاده از نانوذرات جدید برای درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از نانوذرات جدید برای درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید