حضور تای چی در هفتمین کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقی ایران

به گزارش هولی، رشته ورزشی تای چی در هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی حضور خواهد داشت.

حضور تای چی در هفتمین کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقی ایران

به گزارش خبرنگاران، کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقى ایران از فردا به مدت سه روز برگزار می شود که تاى چى حضور فعالى در این کنگره خواهد داشت تا با معرفى این ورزش بتواند گام موثرى در درمان و پیشگیرى از چاقى داشته باشد.

تای چی به عنوان یک هنر رزمی نرم و درونی، به دلیل داشتن حرکاتی که ترکیبی از تمرینات ایزومتریک و ایزوتونیک هستند، فشار عضلانی را در تمام طول جلسه تمرینی به میزانی یکنواخت نگه می دارد و باعث می شود بدن ذخایر چربی را به قند تبدیل کرده و بدون اعمال فشار های زیاد مصرف ATP در عضلات را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین به دلیل هماهنگی تنفس با حرکات سوخت و ساز سلولی به طور پایدار بالا نگه داشته می شوند.

تای چی به دلیل وجود حرکات ترکیبی از کاردیو و استقامتی، میانگین ضربان قلب در حین تمرین را بالا نگه داشته و باعث می شود عضلات قلب تقویت شوند و خون رسانی و سوخت و ساز بدن افزایش یابد.

به دلیل اثر ویژه تای چی در کنترل و کاهش قند خون، بدن را وادار به شکست بافت های چربی به گلوکز کرده و باعث کاهش چربی های انباشته بدن می شود.

در ضمنً افراد چاق عمدتاً مفاصل ضعیفی نیز ممکن است داشته باشند که تای چی با تقویت عضلات core به تقویت این مفاصل کمک کرده و امکان کنترل بیشتر وزن روی مفاصل را می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 594

به "حضور تای چی در هفتمین کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تای چی در هفتمین کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید