جذب 6میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی در کاشمر

به گزارش هولی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: هم اینک 20 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان دایر است و 120 هنرمند دارای پروانه بهره برداری انفرادی مشغول فعالیت هستند و 6میلیارد و 150میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی در کاشمر جذب شده است.

جذب 6میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی در کاشمر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رضا یوسفی مدیر میراث فرهنگی کاشمر امروز یکشنبه 22 مهربا بیان این مطلب اضافه کرد: همچنین طی سال های اخیر در چارچوب اجرای طرح مشاغل خانگی 500 نفر در کاشمر مجوز راه اندازی شغل خانگی در رشته های رودوزی سنتی، معرق چوب و گلیم بافی را دریافت نموده اند.

او ادامه داد: سال جاری تاکنون 6میلیارد و 150میلیون ریال از کل اعتبار 14میلیارد و 200میلیون ریالی حوزه مشاغل خانگی کاشمر در حوزه صنایع دستی جذب شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: 2میلیارد و 900میلیون ریال نیز طی همین مدت به وسیله سامانه کارا و مشاغل خانگی برای رونق رشته های فرت بافی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، دوخت لباس محلی اقوام، معرق چوب، عروسک بافی ماسوله، تولیدات نمدی دست دوز و سفال و سرامیک اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: مهمترین کمبود در حوزه صنایع دستی کاشمر نبود بازارچه مناسب عرضه محصولات است و با وجود زائرپذیری این شهرستان موضوع ارائه صنایع دستی در بازار مغفول مانده است.

یوسفی ادامه داد: کاشمر جزو شهرهایی است که فعالیت صنایع دستی در آن مدون وهنرمندان شناسایی شده اند. در زمینه آموزش نیز از ابتدای سال جاری تاکنون سه دوره تخصصی بحث برندسازی و شبکه سازی صنایع دستی در کاشمر برگزار شده است.

او در ادامه همچنین گفت: سه اقامتگاه بومگردی در کاشمر پروانه بهره برداری گرفته و موافقت اولیه برای چهار اقامتگاه دیگر صادر شده که تا خاتمه سال جاری بهره برداری می شوند. از این تعداد سه اقامتگاه بموگردی در بخش مرکزی و بقیه در روستاهای بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر قرار دارند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر به برنامه راه اندازی موزه مردمشناسی کاشمر طی سال جاری نیز اشاره و بیان نمود: مردمشناسی و خرده آئینها برمدار شهر می گردد لذا داده های کنونی برای راه اندازی این موزه کافی نیست و نیازمند همکاری مردم است و با این وجود در مورد محوطه موزه از سرفصل مرمت اعتبار لازم جذب شده و با تکمیل آن تا خاتمه سال راه اندازی می گردد.

او اضافه کرد: در حوزه مرمت بناهای تاریخی نیز از ابتدای سال جاری 870میلیون ریال در دو اثر خانه دانش و آب انبار حاجی نظام کاشمر هزینه شده است.

یوسفی در ادامه مهمترین نقطه ضعف حوزه گردشگری کاشمر را زیرساختهای آن عنوان و بیان نمود: بعضی فضاهای فرهنگی و بناهای تاریخی کاشمر زیرساخت های مناسبی دارند اما در سایر فضاها مشکل داریم بطوری که در زمینه هتل، سفره خانه سنتی و تاسیسات گردشگری نقصان وجود دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 267

به "جذب 6میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی در کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب 6میلیارد و 150 میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی در کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید