توافق آمریکا و چین بر سر مرحله نخست موافقتنامه تجاری

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز پنج شنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام نمود که این کشور به همراه چین در آستانه امضای یک توافقنامه تجاری دوجانبه هستند.

توافق آمریکا و چین بر سر مرحله نخست موافقتنامه تجاری

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ روز پنج شنبه گزارش داد که تیم مذاکره کننده دولت آمریکا بر سر مرحله نخست این توافقنامه با چین به توافق رسیده است.

اکنون این توافقنامه که اجرای دور جدید تعرفه های تجاری آمریکا علیه چین را به تأخیر می اندازد، نیازمند کسب امضای دونالد ترامپ است. لازم به ذکر است که دور جدید این تعرفه ها قرار بود از روز پانزدهم دسامبر (یکشنبه آینده) به مرحله اجرا گذاشته گردد.

این توافقنامه همچنین امکان به تأخیر انداختن سایر تعرفه های تحمیلی آمریکا علیه چین را آنالیز می نماید.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که آمریکا همچنین با کاهش تعرفه بر بعضی کالاهای چینی موافقت نموده است. در مقابل، چین نیز وعده داد که در سال 2020، محصولات کشاورزی با ارزشی بالغ بر 50 میلیارد دلار را از آمریکا خریداری کند.

پیش از این، کاخ سفید خاطرنشان کرد که در حال تهیه و آماده سازی این توافق است، اما هیچگونه جدول زمانی برای نهایی شدن این توافق مشخص نکرد.

انتظار می رود که در مرحله نخست این توافقنامه موضوعات مهم تجاری از قبیل مالکیت معنوی، خدمات اقتصادی و صادرات محصولات کشاورزی آمریکا گنجانده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 541

به "توافق آمریکا و چین بر سر مرحله نخست موافقتنامه تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و چین بر سر مرحله نخست موافقتنامه تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید