ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی: اعضای داعشی خود را تحویل بگیرید

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئتیر تاکید نمود که ترکیه و کردها باید جلوی فرار زندانیان داعشی را بگیرند.

ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی: اعضای داعشی خود را تحویل بگیرید

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ترامپ همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا شهروندان خود را که به عضویت داعش درآمده اند، بازگردانند.

ترامپ در عین حال مدعی شد که آمریکا بدترین زندان ها را برای داعش دارد و آن ها هرگز به ایالات متحده نمی آیند و نباید به آن ها اجازه ورود داد.

روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که نزدیک شدن نیروهای ترکیه به یک شهر مهم در شمال شرقی سوریه موجب فرار صدها نفر از اعضای وابسته به داعش در این منطقه شد.

همزمان نیروهای کرد سوری که از اعضای گروه تروریستی داعش و خانواده هایشان در اردوگاههای مختلف نگهداری می نمایند می گویند که صبح یکشنبه نزدیک به 800 تن از خارجی های مرتبط با داعش، گریخته اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پیشتر تهدید نموده بودند که در صورت ادامه حملات ترکیه، دیگر نگهداری از مظنونین به عضویت در داعش، اولویت آنها نخواهد بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه نهم اکتبر 2019 برابر با 17 مهر ماه 98 از شروع رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه اطلاع داد.

حملات ترکیه علیه شمال سوریه با واکنش های گسترده جهانی و محکومیت های گسترده روبرو شده است و بسیاری نسبت به پراکنده شدن اعضای گروه تروریستی داعش در نتیجه این حملات ابراز نگرانی نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 443

به "ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی: اعضای داعشی خود را تحویل بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی: اعضای داعشی خود را تحویل بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید