ترامپ: بیش از 3000 پرسنل نظامی در سه ایالت آمریکا مستقر می شوند

به گزارش هولی، در حالی که تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک به بیش از 3500 نفر رسیده است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پایین آمدن منحنی مرگ و میر در نیورک سخن گفت و آن را شاخصی مثبت ارزیابی کرد.

ترامپ: بیش از 3000 پرسنل نظامی در سه ایالت آمریکا مستقر می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، دونالد ترامپ رئیس جمهو آمریکا گفت بازگشت شاخص منحنی مرگ ومیر در نیویورک بر اثر ویروس کرونا شاخصی مثبت محسوب می گردد.

نیویورک اصلی ترین مرکز شیوع ویروس کرونا شده است. آندریو کومو فرماندار نیویورک اذعان کرد که تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت به بیش از 3500 نفر رسیده است. تنها در روز گذشته بیش از 630 نفر در این ایالت جان خود را از دست داده اند. بیش از 10841 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا نیز از روز آدینه تا به امروز ثبت شده است. در مجموع بیش از 113704 نفر تا به امروز در نیویورک به این ویروس مبتلا شده اند.

ترامپ در عین حال نسبت به ثبات در منحنی مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق کانون اصلی این ویروس ابراز امیدواری کرد.

بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، شمار قربانیان آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 9171 نفر رسیده است و 323516 نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ترامپ گفت که بخش مدیریت حالت فوق العاده فدرال اقدام به انتقال یاری های حیاتی و تجهیزات حمایتی از سراسر دنیا به آمریکا نموده است.

وی همچنین از استقرار بیش از 3000 پرسنل متخصص نظامی در بخش بهداشت عمومی به ایالت های نیویورک، نیوجرسی و ایالت کونیتیک آمریکا اطلاع داد و گفت از سه شنبه بیش از 3000 نفر از پرسنل نظامی در این سه ایالت مستقر خواهند کرد.

در حالی که گسترش ویروس کرونا به نگرانی بزرگی در بین مردم آمریکا تبدیل شده است و کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی و حفاظتی چالش بزرگی برای سیستم بهداشت و سلامت ایالات متحده به شمار می رود، ترامپ همچنین بیان کرد که از فردا کار توزیع میلیون ها عدد از ماسک در چندین ایالت آمریکا را آغاز خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبلیغ داروی که هنوز برای درمان کرونا به تایید نرسیده، پراخت و از نشانه های خوب و نوید بخش برای استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکوئین در مبارزه با ویروس کرونا سخن گفت و تاکید نمود که در این زمینه مقادیر زیادی از این دارو خریداری شده است.

ترامپ همچنین بیان کرد که این کشور در صدد ایجاد ایستگاه و مرکز پزشکی فدرال در واشنگتن است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در سخنان خود گذری به باز نفت هم زد و گفت: اگر قیمت نفت در همین سطح باشد تعرفه هایی را بر واردات اعمال خواهم کرد و این آشکارا به این معناست که ما به نفت خارجی نیازی نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 957

به "ترامپ: بیش از 3000 پرسنل نظامی در سه ایالت آمریکا مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: بیش از 3000 پرسنل نظامی در سه ایالت آمریکا مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید