برزیل 29 دیپلمات وفادار به مادورو را عنصر نامطلوب دانست

به گزارش هولی، وزارت امور خارجه برزیل بیان کرد، مقامات برزیلی 29 دیپلمات ونزوئلایی را به عنوان عناصر نامطلوب معرفی کردند که این تازه ترین نشانه مبنی بر حمایت از گوآیدو به شمار می رود.

برزیل 29 دیپلمات وفادار به مادورو را عنصر نامطلوب دانست

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه ای خاطرنشان کرد: دولت برزیل به مقامات دیپلماتیک، کنسولگری و اجرایی نظام نامشروع ونزوئلا و اینکه مقامات آنها را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی نموده، اطلاع داده است. این نمایندگان سیاسی فورا تمام امتیازات و مصونیت دیپلماتیک خودشان را از دست می دهند اما اجباری به ترک این کشور ندارند.

این اقدام به کاراکاس حق فراخواندن مقامات خود از برزیل را می دهد و یا اینکه آنها می توانند بدون برخورداری از صندلی رسمی و امتیازات مرتبط در برزیل بمانند. با این تصمیم، نمایندگان مادورو به شهروندان عادی ونزوئلایی در برزیل تبدیل می شوند و دیگر نمی توانند اسناد رسمی صادر نمایند و هدف اقدامات حقوقی و قانونی برزیل قرار می گیرند. این نمایندگان دیگر نمی توانند خودشان را دیپلمات معرفی نمایند.

از ابتدای سال گذشته میلادی هنگامی که خوان گوآیدو، رئیس مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا در اقدامی برای سرنگون کردن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور معرفی کرد، ونزوئلا دچار یک بحران سیاسی جدی شده است.

مادورو تاکید نموده که گوآیدو دست نشانده آمریکاست و با واشنگتن برای انجام کودتا همکاری می نماید تا آمریکا بتواند کنترل منابع طبیعی ونزوئلا را در دست بگیرد.

برزیل، آمریکا، اسپانیا و چند کشور اروپایی و آمریکای لاتین از گوآیدو حمایت نموده، در حالی که روسیه، چین و ترکیه جزء کشورهایی هستند که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا به رسمیت می شنناسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1129

به "برزیل 29 دیپلمات وفادار به مادورو را عنصر نامطلوب دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل 29 دیپلمات وفادار به مادورو را عنصر نامطلوب دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید