انزوای بزرگ اردوغان در ادلب ، تانو تمایلی به درگیری با روسیه ندارد

به گزارش هولی، یک رسانه عرب زبان از مخمصه سخت و انزوایی که رئیس جمهور ترکیه در ماجراجویی خود در سوریه بدان گرفتار شده پرده برداشته و به عدم تمایل غرب و ناتو برای یاری به اردوغان پرداخته است.

انزوای بزرگ اردوغان در ادلب ، تانو تمایلی به درگیری با روسیه ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رای الیوم در مطلبی به مخمصه ای که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سوریه بدان گرفتار شده پرداخته و آورده است: غرب در مسائل جنگی کنونی اردوغان با روسیه و سوریه به یاری رئیس جمهور ترکیه نخواهد شتافت، زیرا غرب به شکل تدریجی از پرونده سوریه دست شسته است و تمایلی برای درگیری با مسکو ندارد.

این رسانه عرب زبان در ادامه می نویسد: رجب طیب اردوغان در بدترن دوره سیاست خارجی خود پس از کشته شدن ده ها نفر از نظامیان ترکیه در ادلب به دست ارتش سوریه و روسیه به سر می برد و خود را در بحران واقعی می بیند؛ زیرا از یکسو نمی تواند که به عقب بازگردد و بزرگی ترکیه و ارتش آن را حفظ کند و از سوی دیگر نمی تواند به ماجراجویی خود به ویژه پس از ادامه حمایت تمام عیار روسیه از سوریه، ادامه بدهد، زیرا خسارات سنگین در انتظار اردوغان خواهد بود. در مقابل مسکو راهکاری که آبرو اردوغان را حفظ کند و اینکه کشته شدن نظامیان ترکیه عمدی نبوده را مطرح نموده است.

رای الیوم گزارش داد: ناتو از سیاست اردوغان تعجب زده شده است و اینکه چگونه از همکاری محکم با روسیه تا نیمه فوریه به یکباره به سوی آمریکا شتافت و خواهان استقرار پاتریوت برای مقابله با جنگنده های روسی در آسمان سوریه شد. کارشناسان می پرسند که چگونه اردوغان هزاران نظامی خود را بدون پوشش هوایی در حالی که می دانست که جنگنده های روس سیطره آسمان سوریه را دارند، به ادلب فرستاد؟!

این رسانه نوشت: ناتو از پاتریوت برای مقابله با جنگنده های روسیه در آسمان سوریه استفاده نخواهد نمود و آنرا فقط در صورت ورود جنگنده ها به حریم هوایی ترکیه به کار خواهد گرفت. اما سئوال دیگر این است که آیا اصلاً ناتو پاتریوت نصب خواهد نمود یا خیر؟ ناتو علاقه ای برای بازگشت به سوریه ندارد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مایل است که بدون پرونده نظامی به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده برود و کشور های اروپایی هم مسئله ای با اینکه پرونده سوریه را به ولادیمیر پوتین بسپارند، ندارند.

رای الیوم در خاتمه آورده است: روزنامه لوموند فرانسه نوشته است که اردوغان خود را در انزوای بزرگی می بیند و کسی پاسخی به وی نمی دهد و از سوی دیگر روابطش با سران غرب به سبب تصمیمات غافلگیرکننده اش سرد و با ولادیمیر پوتین متحد جدیدش به مشکل برخورد نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 868

به "انزوای بزرگ اردوغان در ادلب ، تانو تمایلی به درگیری با روسیه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انزوای بزرگ اردوغان در ادلب ، تانو تمایلی به درگیری با روسیه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید