انتصاف تجاوز مزدوران ائتلاف سعودی به زن ها و بچه ها یمنی را محکوم کرد

به گزارش هولی، یک سازمان حامی حقوق زنان و بچه ها، اقدام مزدوران ائتلاف سعودی در تجاوز به زنان و بچه ها در جنوب یمن را محکوم کرد.

انتصاف تجاوز مزدوران ائتلاف سعودی به زن ها و بچه ها یمنی را محکوم کرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان حامی حقوق زنان و بچه ها انتصاف در بیانیه ای اقدام مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در حمله به یک مجتمع مسکونی در استان عدن (جنوب یمن) و ضرب و شتم و تجاوز به زنان و بچه ها آن را محکوم کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه المسیره، مزدوران ائتلاف سعودی با ورود ناگهانی به یک مجتمع مسکونی در استان عدن مردان ساکن در آن را بازداشت کردند و زنان و بچه ها آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به آنها تجاوز کردند.

در همین ارتباط، سازمان انتصاف سکوت جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد در قبال این جنایت را شرم آور خواند و این اقدام را محکوم کرد.

این سازمان همچنین اقدام مزدوران ائتلاف سعودی در نقض قوانین و میثا ق های بین المللی و حقوق بشری و همچنین قوانین جنگی و دیگر پروتکل ها و قوانین آسمانی را محکوم کرد.

سازمان انتصاف تأکید کرد که مطابق با قانون بین الملل و حقوق بشر، این اقدام جنایت است و از نظر قانونی در رده جنایت جنگی و جنایت های ضد بشری قرار می گیرد.

سازمان یادشده همچنین ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی و امارات را مسئول تمام جنایت ها و کارشکنی های اجرا شده از پنج سال گذشته تا کنون علیه زنان و بچه ها یمنی دانست و از جامعه بین الملل، سازمان های بین المللی و هیأت های حقوقی خواست که به مسئولیت قانونی و بشری خود در قبال این کارشکنی ها و کشتار های ناگوار عمل کند.

این سازمان همچنین از تمام آزادگان و جوانمرادن در جای جای دنیا خواست تا برای متوقف کردن این تجاوزها و حمایت از زنان و بچه ها یمنی اقدام نمایند.

سازمان انتصاف همچنین از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست که در راستای متوقف کردن محاصره یمن کوشش نمایند و کمیته ای مستقل و بین المللی برای رسیدگی به جنایت های اجرا شده علیه زنان و بچه ها تشکیل دهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 962

به "انتصاف تجاوز مزدوران ائتلاف سعودی به زن ها و بچه ها یمنی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاف تجاوز مزدوران ائتلاف سعودی به زن ها و بچه ها یمنی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید