اعتراض مهمترین حزب مخالف دولت هند به قانون جدید اعطای شهروندی

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، حزب کنگره ملی هند به رهبری سونیا گاندی که مهمترین حزب مخالف دولت هند محسوب می گردد، ضمن اعلام مخالفت با قانون جدید اعطای شهروندی در این کشور، امروز دوشنبه در پایتخت هند دست به اعتراض سکوت خواهد زد.

اعتراض مهمترین حزب مخالف دولت هند به قانون جدید اعطای شهروندی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

این اعتراض سکوت یک روز پس از آن برگزار می گردد که نارندرا مودی، نخست وزیر هند در جریان برگزاری راهپیمایی از حامیانش در دهلی نو، بار دیگر از این قانون دفاع کرد و مخالفان را متهم کرد که به دنبال هراس افکنی در کشور هستند.

اعتراض سکوت روز دوشنبه در زمانی برگزار می گردد که هزاران معترض در سراسر هندوستان همچنان در خیابان ها خواهان لغو این قانون هستند.

دولت نارندرا مودی می گوید که قانون جدید به اقلیت های مذهبی کشورهای همسایه از جمله هندوها و مسیحیان ساکن بنگلادش، افغانستان و پاکستان که از آزار و اذیت ها گریخته اند، یاری می نماید تا بتوانند شهروندی هند را به دست آورند. اما مخالفان معتقدند که این قانون، یکی از آخرین کوشش های دولت برای به حاشیه راندن 200 میلیون مسلمان ساکن در این کشور است.

رائول گاندی، رهبر پیشین حزب کنگره ملی هند نیز از جوانان دهلی نو خواست تا برای شرکت در این اعتراض خاموش، مقابل یادبودی که برای مهاتما گاندی ساخته شده است تجمع نمایند.

از زمان تصویب این قانون در مجلس هند 23 نفر در جریان اعتراضاتی که در سراسر کشور روی داده، کشته شده اند. بیشتر مرگ و میرها در ایالت اوتار پرداش در شمال هند بوده؛ جایی که 20 درصد از جمعیت 200 میلیونی آن مسلمان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 621

به "اعتراض مهمترین حزب مخالف دولت هند به قانون جدید اعطای شهروندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض مهمترین حزب مخالف دولت هند به قانون جدید اعطای شهروندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید