اشتغال 733 نفر با افتتاح پروژه های گردشگری در بوشهر

به گزارش هولی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: با بهره برداری از پروژه های گردشگری استان، برای 733 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

اشتغال 733 نفر با افتتاح پروژه های گردشگری در بوشهر

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ، محمدحسین ارسطوزاده با اعلام این خبر توضیح داد: سال گذشته 22 موافقت اصولی و در شش ماه نخست امسال هشت مورد موافقت اصولی برای پروژه های گردشگری بوشهر صادر شده است.

او اضافه نمود: 26 پروژه مربوط به سال گذشته و هشت پروژه گردشگری که از ابتدای امسال کار ساخت آنها شروع شده است، با رقم تقریبی سرمایه گذاری 5میلیارد و 517میلیون ریال در بوشهر در دست ساخت است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: اشتغال زایی مستقیم پروژه های گردشگری در سال گذشته 195 نفر و در شش ماه نخست امسال 120 نفر بوده است، همچنین با افتتاح پروژه های گردشگری استان، 733 شغل دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

ارسطوزاده اضافه نمود: در سال گذشته 960میلیارد ریال و در شش ماهه نخست امسال 186میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری پرداخت شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته یک واحد هتل، یک واحد هتل آپارتمان و هشت اقامتگاه بوم گردی و در نیمه نخست امسال یک هتل و هفت اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، سال گذشته یک مجوز تشکل حرفه ای گردشگری و در شش ماه نخست امسال سه مورد مجوز صادر شده است که این تشکل ها به صورت غیردولتی در بخش گردشگری فعالیت دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین از سفر 7میلیون و 448هزار و 190 نفر گردشگر به استان بوشهر در سال 97 و 12میلیون و 933هزار و 978 نفر در نیمه نخست امسال اطلاع داد.

ارسطوزاده توضیح داد: همچنین در 12 ماه سال گذشته 8200 گردشگر خارجی و در نیمه نخست امسال نیز 4600 گردشگر خارجی به استان بوشهر سفر نموده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در انتها گفت: تمام کوشش خود را برای حمایت از بخش خصوصی برای تقویت و توسعه گردشگری در دستور کار قرار خواهیم داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 462

به "اشتغال 733 نفر با افتتاح پروژه های گردشگری در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 733 نفر با افتتاح پروژه های گردشگری در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید