استقلال روی نوار خوشبختی!

به گزارش هولی، استقلالی ها در سه بازی اخیر 9 گل به ثمر رسانده اند و تنها یک گل دریافت نموده اند که این نشان می دهد شرایط این تیم در سازمان دفاعی و هجومی بازی به بازی بهتر می گردد.

استقلال روی نوار خوشبختی!

خبرنگاران؛ مهدی جم - اگر تیمی گل بزند و پس از آن ترس در ساق و افکار تیم رخنه کند، تمام توپ های پشت محوطه با قدرت هرچه تمام تر دفع می شوند و با این تفکر: فقط گل نخوریم! که در این مورد باید گفت این تیم تا آخر تیم خوبی نخواهد بود. وقتی تیم این سبکی باشد، فوتبال شادابی خودش را از دست می دهد و نیز استادیوم دیگر شور و اشتیاق خاص خودش را نخواهد داشت و همچنین طرفداران نسبت به تیم محبوبشان بی حوصله می شوند. همه تساوی های سریالی دربی چند سال قبل را به یاد دارند که پس از مسابقه با چه انتقاداتی از سوی کارشناسان فوتبال همراه بود و حتی تیتر روز بعد روزنامه ها شده بود این: تیم های ترسو نمی برند.

سال جاری حکایت استقلال در ابتدای فصل اینگونه بود که نتیجه لازم را نمی گرفت. یک گل می زد اما حفظ نتیجه نمی کرد و در انتها مسابقه بخاطر ترس از گل نخوردن، گل دریافت می کرد و تمام معادلات خراب می شد. استقلالی ها در چهار بازی اول تنها دو گل به ثمر رسانده بودند که همین موضوع سبب شد تا متحمل 2 شکست در همین ابتدا باشند. سرمربی استقلال در کنفرانس خبری اخیر خود می گفت: در بازی های نخست به ویژه برابر فولاد و نفت مسجد سلیمان تیم را بعد از زدن گل نخست زیر نظر داشتم و فهمیدم تیمم ترسو است. از آن موقع به بعد سعی کردم روی ذهن بازیکنان کار کنم و به آنها این موضوع را انتقال دادم. با این حال با توجه به نام استقلال، نباید با پیروزی یک بر صفر راضی باشیم و در کنار حفظ بالانس تیم، باید گل های بیشتری بزنیم.

به گفته استراماچونی تیم اش در سه بازی گذشته مقابل فجرسپاسی در جام حذفی و گل گهر سیرجان و سایپا در لیگ برتر ترس را کنار گذاشته و به مراتب کمتر از بازی های اول فصل به حریفان خود موقعیت گل داده است. آنها در این سه بازی 9 گل به ثمر رسانده اند و تنها یک گل دریافت نموده اند که این نشان می دهد شرایط این تیم در سازمان دفاعی و هجومی بازی به بازی بهتر می گردد.

استراماچونی تیمی در استقلال تشکیل داده که هسته اصلی آن را جوانان تشکیل داده اند. میانگین سنی تیم در بازی برابر سایپا 25 سال را نشان می داد و به نظر می رسد سرمربی آبی پوشان برای ادامه موفقیت روی جوانان حساب ویژه ای باز نموده است. هر چند که بازی های سختی در لیگ برتر باقی مانده است اما آاندره آ ستراماچونی قطعا برنامه و تدابیر خاص خود را خواهد داشت و در این مدت که راهنمایی استقلال را بر عهده داشته، ثابت نموده با برنامه قدم به قدم جلو می رود.

بدشانسی بد موقع

در کنار روند رو به رشد تیم پایتخت اما یک بدشانسی بد موقع هم نصیب تیم آاندره آ ستراماچونی شده است. مصدومیت داریوش شجاعیان که یکی مهره های بسیار خوب و از بازیکنان خلاق و خوش تکنیک آبی پوشان محسوب می گردد، شاید مصدومیت او در ادامه برای استراماچونی گران تمام گردد. حالا باید دید چه کسی می تواند نقش خوب او را در هافبک هجومی بازی کند.

شجاعیان بخاطر پارگی رباط صلیبی تقریبا فصل اخیر فوتبال ایران را از دست می دهد، شنیده می گردد مسئولان باشگاه استقلال درصدد هستند به این بازیکن پیشنهاد بدهند تا نام او برای نیم فصل دوم لیگ برتر از فهرست استقلال خارج گردد.

البته این پیشنهاد در شرایطی مطرح می گردد که قرارداد شجاعیان هم قرار است تمدید گردد تا این بازیکن خیالش بابت حضور در فهرست استقلال برای آینده راحت باشد. در مجموع در روزهای آینده تکلیف مدت مصدومیت و خارج شدن یا نشدن شجاعیان از فهرست استقلال معین می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 522

به "استقلال روی نوار خوشبختی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال روی نوار خوشبختی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید