از شایعه رانش زمین در کالپوش چه خبر؟

به گزارش هولی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: میزان بارندگی در منطقه کالپوش زیاد بوده اما گزارشی مبنی بر پایدار نبودن این سد مخابره نشده است.

از شایعه رانش زمین در کالپوش چه خبر؟

به گزارش خبرنگار از ، ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: میزان بارندگی در منطقه کالپوش زیاد بوده اما گزارشی مبنی با پایدار نبودن سد کالپوش مخابره نشده است.

وی افزود: با این وجود بازهم برای اطمینان بیشتر تیم تخصصی از سوی آب منطقه ای سمنان به منطقه اعزام شد تا از وضعیت سد گزارشی تهیه شود و از سوی دیگر به دلیل بارش شدید برف همچنین تماس هایی با فرمانداری میامی گرفته شد که جهت دسترسی به سد حتماً برفروبی شود که این مهم با همکاری فرمانداری صورت گرفته است.

مدیر آب منطقه ای سمنان گفت: پایش مستمر سد توسط تیم اعزامی از کارشناسان آب منطقه ای در حال انجام است که خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم پایداری سد دریافت نشده است.

حیدریان خاطرنشان کرد: در فضای مجازی برخی تصاویر از رانش زمین در کالپوش منتشر شده که درباره این امر باید گفت منطقه کالپوش به واسطه بافت رسی مستعد رانش است و این موضوع در استان های همجوار هم دیده می شود ولی ارتباطی به سد ندارد، بافت رسی جاذب آب است و لذا حرکات رانشی آن طبیعی بوده و تنها به محل سد نیز منتهی نمی شود و در فواصل دور از سد نیز دیده شده پس ارتباطی با سد ندارد و مردم نباید نگران باشند.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 170

به "از شایعه رانش زمین در کالپوش چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شایعه رانش زمین در کالپوش چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید