اردوغان: به دنبال تأمین امنیت مرزهایمان و تضمین بازگشت آوارگان هستیم

به گزارش هولی، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری ترکیه امروز(دوشنبه) بیان کرد ترکیه می خواهد از مرزهای خود دفاع و بازگشت آوارگان را تضمین کند.

اردوغان: به دنبال تأمین امنیت مرزهایمان و تضمین بازگشت آوارگان هستیم

به گزارش سایت النشره، رئیس جمهوری ترکیه افزود: آنکارا به دنبال تصاحب سرزمینی که متعلق به آن نیست، نبوده و با هیچ سازمان تروریستی دور میز مذاکرات نخواهد نشست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با بیان اظهارات مذکور گفت: اقدامات ما در سوریه برای حفظ امنیت مرزهایمان است.

اردوغان توضیح داد که ترکیه گام های ضروری بعدی در سوریه را پس از دیدار وی با پوتین که قرار است فردا(سه شنبه) در سوچی روسیه انجام گردد، برمی دارد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما در باره این روند با پوتین صحبت نموده و سپس گام های ضروری را برمیداریم.

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست بازتاب عقب گرد جهانی سازی در نظم جهان در چارچوب همایش بین المللی تی آرتی ورلد با موضوع چالش ها و فرصت های بحران جهانی سازی در استانبول گفت: طی 18 سال زمامداری خود هرگز با گروه های تروریستی سر میز مذاکره ننشسته و نخواهیم نشست.

اردوغان در این نشست همچنین اظهار کرد: کسانی که برای تحریم عملیات چشمه صلح دست از حمایت ترکیه برداشته اند، درکی از دموکراسی ندارند. ترکیه به خاک، آزادی و منافع هیچ کشوری چشم طمع ندارد. کسانی که از روی اعتراض به اظهارنظر درباره عملیات چشمه صلح نمی پردازند به نظر من از گروه های تروریستی حمایت می نمایند.

وی افزود: کشورهایی که مرزهای شان به جای ریختن عرق و خون، با نشستن سر میز و جدول کشی معین شده است هرگز تبدیل به دولت واقعی نشده اند. ممکن است دیگران مطابق میل خود در سوریه، عراق، افغانستان، لیبی، آفریقا و بالکان رفتار نمایند اما ترکیه تنها به دلیل همبستگی با خواهران و برادران خود در آنجا حضور دارد. این بینش را افرادی که یک قطره نفت را با ارزش تر از خون می دانند درک نمی نمایند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: به مبارزه با ظالمان، تروریست ها، بی عدالتی و ظلم ادامه خواهیم داد. ابزار دیپلماسی تنها نباید در انحصار صاحبان قدرت باشد. دیدگاه معتقدان به آزادی اندیشه و دین را نمی توان با دلار عوض کرد. کسانی که به جای همبستگی با ترکیه، می پندارند دردسر گروه های تروریستی و پناهجویان تا ابد تنها برای ما خواهد بود بسیار در اشتباه هستند.

اردوغان اظهار داشت: کسانی که می گویند من قویترین فرد جهان هستم، حوادث شمال سوریه را چطور شرح می دهند؟ 30 هزار تریلر حامل سلاح و مهمات از عراق به شمال سوریه منتقل شد. این را چگونه برای افکارعمومی و در دایره دموکراسی شرح خواهند داد؟ بیایید ساختار نهادهای جهانی از جمله سازمان ملل متحد را تغییر دهیم.

اردوغان در ادامه نسبت به اینکه غرب پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی را رها نموده، ابراز تاسف کرد و گفت: غرب پس از نقدها خفیف از این جنایت، آن را رها نموده است. غرب کنار تروریست ها ایستاده و از ما انتقاد می نماید.

وی گفت: ترکیه به اقداماتی که باید در سراسر جهان انجام دهد، عمل می نماید و ما به کسانی که از ما درخواست یاری می نمایند پاسخ می دهیم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 511

به "اردوغان: به دنبال تأمین امنیت مرزهایمان و تضمین بازگشت آوارگان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به دنبال تأمین امنیت مرزهایمان و تضمین بازگشت آوارگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید