احتمال ساخت کارخانه های هسته ای توسط پکن در دریای جنوبی چین

به گزارش هولی، یک روزنامه دولتی چین امروز آدینه نوشت: چین در آستانه ساخت وساز نیروگاه های هسته ای در دریای جنوبی چین قرار گرفته است تا از پروژه های چین در این منطقه حمایت کند.

احتمال ساخت کارخانه های هسته ای توسط پکن در دریای جنوبی چین

با سفر چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که فعالیت های نظامی و ساخت وساز چین در مناطق مورد مناقشه و اختلاف دریای جنوبی چین، موجب افزایش تنشها در منطقه شده است، روزنامه گلوبال تایمز که توسط دولت چین اداره می گردد در مطلبی نوشته است که ساخت نیروگاه های هسته ای در جزایر واقع در دریای جنوبی چین می تواند نقش مهمی در عرضه انرژی مورد احتیاج این کشور داشته باشد.

لیو ژنگ گو رئیس شرکت صنایع کشتی سازی چین که مسئول طراحی و ساخت این گونه پلت فرمها است، به این روزنامه گفته است که این شرکت برای انجام این پروژه فعالیت خود را شروع نموده است.

وی تأکید کرد: تعداد دقیق کارخانه های هسته ای که قرار است توسط این شرکت ساخته گردد، بستگی به تقاضای بازار خواهد داشت. تقاضا کاملاً رو به افزایش و زیاد است.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملاً قصد تحریک پکن را داشته است.

چین نیز بارها نسبت به اقدامات آمریکا در منطقه اعتراض نموده و بر این باور است که آمریکا به دنبال نظامی کردن دریای جنوبی چین است و این مسئله امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

آمریکا اخیراً گشتهای مشترکی را نیز با ژاپن در دریای جنوبی چین انجام داده است. آمریکا اعلام نموده است که در مناقشات مربوط به دریای جنوبی چین، طرف هیچ کشوری را نمی گیرد ولی می خواهد آزادی دریانوردی در این منطقه را تضمین کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 702

به "احتمال ساخت کارخانه های هسته ای توسط پکن در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ساخت کارخانه های هسته ای توسط پکن در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید