آمادگی کامل امداد و نجات برای امدادرسانی به 5 استان کشور

به گزارش هولی، معاون سازمان امداد و نجات از آمادگی کامل این سازمان برای امداد رسانی در حوادث احتمالی طبیعی در 5 استان کشور خبر داد.

آمادگی کامل امداد و نجات برای امدادرسانی به 5 استان کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید متانی معاون سازمان امداد و نجات درباره تمهیدات این سازمان برای امدادرسانی به حوادث جوی احتمالی در نقاط مختلف کشور، گفت: پیرو هشدار سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات به استان های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختکمک، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان بخشنامه ای ابلاغ کرد تا همه موارد مربوط به امداد رسانی را رعایت کرده و در آمادگی به سر ببرند.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی با مدیران امداد و نجات، طرح عملیاتی برای استان های یادشده آماده کرده ایم که از جمله موارد درنظر گرفته در این طرح، برآورد آسیب پذیری، اطلاعات جمعیتی، اسکان و نیاز های استان ها در خصوص تجهیزات و نیز استان های پشتیبان است که در این طرح تعیین شده است.

معاون سازمان امداد و نجات با بیان اینکه کنندگانی از سازمان امداد و نجات در استان های یادشده استقرار پیدا کرده اند، گفت: هماهنگی های لازم برای اعزام پنج بالگرد و نیز استقرار بالگرد در استان های پشتیبانی این استان ها اجرا شده است؛ ضمن اینکه هماهنگی بسیار خوبی نیز بین جمعیت هلال احمر و سازمان های دیگر از جمله سازمان مدیریت بحران اجرا شده و تا به امروز نیز مشکل خاصی از این استان ها گزارش نشده است.

متانی از تعیین استان همدان به عنوان پشتیبان استان لرستان خبر داد و افزود: نیرو های امدادی با امکانات لازم در شهر پلدختر استان لرستان مستقر شده اند.

معاون سازمان امداد و نجات از آماده سازی اردوگاه هایی با ظرفیت 4 هزار و 400 نفر همراه با تجهیزات لازم خبر داد و گفت: نیرو های عملیاتی و تیم های واکنش سریع نیز در این استان ها مستقر شده اند؛ ضمن اینکه به استان های دیگر نیز اعلام کرده ایم تمام نیرو های امدادی و عملیات آن ها به صورت آماده باش در شهرستان ها مستقر باشند.

وی با تأکید بر اینکه تمام نیرو های امدادی و عملیاتی در آمادگی کامل هستند، خاطرنشان کرد: کمک های ما در سه بخش زیستی، غذایی و بهداشتی است. در بخش زیستی، توزیع چادر، موکت، چراغ والور و پتو از جمله اقدامات امدادی است.

متانی با بیان اینکه بسته های غذایی بیست و چهارساعته، 72 ساعته و یک ماهه ای آماده کرده ایم، شرح داد: اگر شرایط خاص و گسترده ای از نظر بروز حوادث در منطقه ای باشد، ما بسته غذایی یک ماهه ای شامل برنج، قند و شکر، روغن، کنسرو و حبوبات درنظر گرفته ایم.

معاون سازمان امداد و نجات با اشاره به توصیه هایی به مردم، ابراز داشت: مردم در صورت نیاز به امداد و نجات می توانند با شماره 112 که شماره ملی سازمان امداد و نجات است تماس گرفته؛ ضمن اینکه باید به اخبار منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار صحیح را از طریق رسانه های رسمی پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 852

به "آمادگی کامل امداد و نجات برای امدادرسانی به 5 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کامل امداد و نجات برای امدادرسانی به 5 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید