آشنایی با نظام سیاسی کانادا

به گزارش هولی، نهاد قانونگذاری فدرال به مجلس کانادا واگذار شده است که شامل پادشاه (استاندار) , مجلس عوام و مجلس سنا است. مجلس عوام , که به طور مستقیم اعضای منتخب مجلس را تشکیل می دهد , و سنا که معمولا ً از اعضای جدید تشکیل شده , باید تمام لوایح قانونی را قبل از دریافت موافقت سلطنتی تصویب کند و به قانون تبدیل شود. هر دو نهاد ممکن است قانون را ایجاد کنند , اما تنها مجلس عوام می تواند لوایحی را برای مخارج وجوه عمومی یا تحمیل هرگونه مالیاتی معرفی کند. مجلس عوام قدرتمندتر از مجلس سنا است که وظایف اصلی آن شامل بررسی , بررسی قوانین دولت و بحث در مورد مسائل کلیدی ملی و منطقه ای است.

آشنایی با نظام سیاسی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین شرایط تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فرماندار کل , که جایگاه بسیار تشریفاتی دارد , توسط پادشاه حاکم کشورهای مشترک المنافع به توصیه دولت کانادا منصوب می شود. فرماندار به طور رسمی احضاریه را احضار می کند , مجلس را منحل می کند و مجلس را منحل می کند. پس از انتخابات عمومی , فرماندار کل از رهبر حزب می خواهد که بیشتر کرسی ها را در مجلس عوام برنده شود تا نخست وزیر شود و دولت تشکیل دهد. نخست وزیر یک کابینه را انتخاب می کند که عموما ً از میان اعضای مجلس عوام از همان حزب کشیده می شود. تقریبا ً همه وزرای کابینه , و کابینه به رهبری نخست وزیر همه سیاست ها را توسعه داده و تصویب قانون را تضمین می کنند.

وزرای تاج به عنوان اعضای کابینه به طور کلی انتخاب شده اند تا کننده تمام مناطق کشور و منافع فرهنگی , مذهبی و اجتماعی اصلی آن باشند. اگرچه آن ها قدرت اجرایی دارند , اعضای کابینه به طور جمعی مسئول مجلس عوام هستند و تا زمانی که اعتماد به نفس خود را حفظ می کنند در دفتر باقی می مانند. انتخاب رای دهندگان کانادا نه تنها تعیین می کند که چه کسی باید بر کانادا حکومت کند , بلکه با تصمیم گیری درباره اینکه کدام حزب دومین تعداد کرسی ها را در مجلس دریافت می کند , کدام یک از احزاب اصلی به اپوزیسیون رسمی تبدیل می شود. وظیفه مخالفان ارائه انتقاد هوشمندانه و سازنده از دولت کنونی است.

قانون کانادا اختیارات قانونی و اجرایی بین دولت فدرال و استان ها را تقسیم می کند. از جمله مسئولیت های اصلی دولت ملی دفاع , تجارت و بازرگانی , بانکداری , اعتبار , پول و ورشکستگی , حقوق جزا , شهروندی , خدمات پستی , شیلات , حمل و نقل و مخابرات است. علاوه بر آن , دولت فدرال در مسائلی فراتر از اختیارات ویژه به قانون گذاران استانی , از جمله قدرت تصویب قوانینی برای صلح , نظم و دولت خوب کانادا , از قدرت باقیمانده برخوردار است.

انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 766

به "آشنایی با نظام سیاسی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نظام سیاسی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید