آتش بس یک جانبه نیروهای حفتر در لیبی

به گزارش هولی، نیروهای ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال حفتر از توقف یک جانبه عملیات نظامی در سرتاسر کشور خبر دادند.

آتش بس یک جانبه نیروهای حفتر در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، احمد المسماری سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی توضیح داد که این نیروها با توجه به درخواست جامعه بین المللی و کشورهای دوست، اعلام آتش بس می نمایند.

المسماری توضیح داد، نیروهای ارتش ملی لیبی تمامی عملیات های نظامی خود را در سراسر لیبی متوقف نموده اند؛ اقدامی که در واکنش به درخواست های بین المللی برای برقراری آتش بس انجام شده تا مقامات لیبی بتوانند روی مبارزه با کرونا متمرکز شوند.

این سخنگو در عین حال اظهار داشت، ارتش ملی لیبی حق پاسخ به حملات را برای خود محفوظ می داند.

دولت وفاق ملی به نخست وزیری فایز السراج، که از مشروعیت در نزد جامعه جهانی برخودار است، تا به امروز به این اقدام یک جانبه نیروهای تحت فرماندهی ژنرال حفتر واکنشی نشان نداده است.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که ژنرال خلیفه حفتر بعد از نزدیک به یک سال و یک ماه حملات مداوم به شهر طرابلس و کوشش برای سرنگونی دولت وفاق ملی، دوشنبه شب بیان کرد که حاکم این کشور است. او طی این مدت نتوانست پایتخت رسمی و محل استقرار این دولت را به دست بگیرد.

حفتر، روز سه شنبه در نطق تلویزیونی خود توافق الصخیرات را عامل نابودی لیبی دانست و گفت که این توافق دیگر منسوخ شده و او حاکم لیبی خواهد بود. این اقدام او واکنش بعضی کشورها و همچنین سازمان ملل متحد را در پی داشت.

سازمان ملل اعلام نموده که ژنرال حفتر را به رسمیت نمی شناسد و تنها دولت قانونی در لیبی، دولت وفاق ملی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1022

به "آتش بس یک جانبه نیروهای حفتر در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس یک جانبه نیروهای حفتر در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید